بازیگر مطرح هالیوود وارد رقابت با ایرانی‌ها شد

    کد خبر :355640

رقابت نویسندگان ایرانی و خارجی در پرفروش های مرداد حسابی داغ بود و این ماه تام هنکس و بهرام بیضایی به جمع نویسندگان آثار پرفروش پیوستند. «ملت عشق» و «مردی به نام اوه» هم عنوان پرتکرارترین آثار در پرفروش‌ها را کسب کردند.

تابستان 97 هم آرام آرام دارد به خاطره‌ها پیوند می‌خورد و می‌گذرد، تابستانی که برای کتاب، کتابفروشان و کتاب‌دوستان شاید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته رقم خورد. معضلات اقتصادی، کمبود و گرانی کاغذ، برگزاری نامناسب طرح تابستانه کتاب و… همه و همه دست به دست هم دادند تا فصل زیبایی برای بازار کتاب ورق نخورد.

با این حال کتابفروشان تنها امید به بهبود اوضاع و رسیدن روزهای پایانی شهریور دارند تا با شروع دوباره فصل پاییز و گشایش مراکز آموزشی شاید شاهد حضور مخاطبان بیشتری در کتابفروشی‌هایشان باشند.

بنا بر گفته مدیران کتابفروشی‌ها، وضعیت فروش در دومین ماه تابستان آنچنان که باید چنگی به دل نمی‌زده اما به نسبت تیر بهتر بوده است و همین مسئله هم در وضعیت کنونی برایشان رضایت بخش است اما از سخنانشان پیداست که وضعیت اقتصادی و درد معاش بر رونق بازار کتاب و فروش آن تاثیر گذار بوده است.

با گذر از وضعیت نسبتا آشفته و نامساعد بازار کتاب نگاهی می‌اندازیم بر پرفروش‌ترین کتاب‌های مرداد که تنوع بیشتر و تازه‌تری نسبت به ماه‌های گذشته دارد.

در کنار آثار رمان و ادبیات داستانی که همواره پای ثابت پرفروش‌های کتاب هستند، کتاب‌هایی در حوزه سیاست، زندگینامه، دفاع مقدس و روانشناسی نمایندگان قابل توجهی در پرفروش‌های مرداد دارند.

در این میان، رقابت نویسندگان ایرانی و خارجی برای حضور در پرفروش‌ها داغ شده و نسبتا به تعادل رسیده است، نکته جالب توجه این است که رقابت به سینما و تئاتر هم کشیده شده و این ماه دو نماینده از این دو حوزه در جمع پرفروش‌ها حضور دارند، بهرام بیضایی کارگردان و نمایشنامه‌نویس سرشناس ایرانی با نمایشنامه «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» و تام هنکس بازیگر مطرح هالیوود با «داستان‌های ماشین تحریر».

پرتکرارترین نام در میان نویسندگان غربی برای کتاب دوستان دیگر آشناست، الیف شافاک نویسنده کتاب «ملت عشق» که بازار کتاب را با این اثر تحت سلطه خود قرار داده است. یووال نوح هراری، رولف دوبلی و فردریک بکمن هم دیگر نویسندگانی هستند که پرچمدار ادبیات غرب شده‌اند.

غلامحسین ساعدی، محمدعلی جمالزاده از چهره‌های مطرح ادبیات ایران هم مهمان‌های تازه پرفروش‌ها هستند و در نهایت عنوان پرتکرارترین اثر در میان پرفروش‌ها به «ملت عشق» و «مردی به نام اوه» تعلق می‌گیرد.

خبرآنلاین: تلاش ما بر این بود که تمامی کتابفروشی‌ها تعداد نسخه آثار پرفروش خود را اعلام کنند که به جز تعدادی، سایرین تمایلی به اعلام این آمار نداشتند، به همین منظور برخی از جدول‌ها دارای تعداد نسخه فروش و برخی بدون تعداد هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید