در پی زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز کرمانشاه عنوان شد

وضعیت آب در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، عادی است

    کد خبر :355267

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز کرمانشاه، گفت: در حال حاضر وضعیت آب آشامیدنی، مشکلی از نظر آلودگی میکروبی ندارد و مقداری کدورت دارد که قابل مصرف است.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم شکیبا گفت: زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته، تجربه مناسبی برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زمان بحران بود و در جریان زلزله شب گذشته، مادران باردار مناطق زلزله‌زده کاملا شناسایی شده‌اند و کودکان و مادران باردار، خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از زمان وقوع زلزله بزرگ آبان ماه سال گذشته تا کنون، ۱۰۳هزار نفر مورد غربالگری سلامت روان قرار گرفتند که از این تعداد، ۹ هزار نفر به غربالگری مرحله دوم ارجاع شدند. البته غربالگری زلزله از زمان وقوع آن در بامداد امروز، آغاز شده و خوشبختانه هیچ مشکل بهداشتی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و تمامی اقدامات مورد نیاز انجام شده یا در حال انجام است.

بنابر اعلام وبدا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: هفته گذشته آب در مناطق زلزله‌زده به صورت مقطعی دچار آلودگی شده بود و در حال حاضر وضعیت آب و بیماری‌های ناقله از آب، کاملا کنترل شده و برخلاف ادعاهای برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، هیچ موردی از وبا مشاهده و گزارش نشده است. همچنین موارد بیماری نیز منجر به بستری نشد و وضعیت کاملا کنترل شده است و این اتفاق یک اپیدمی نبود.

گفتنی است بامداد امروز، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر، تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید