رزیتا علیپور نایب قهرمان شد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۰۵
    کد خبر :355172

طبانوی کاراته کای ایران با شکست مقابل حریف چینی خود، صاحب مدال نقره بازی‎های آسیایی شد؛ این سی و هشتمین مدال کاروان ایران در این دوره از بازی‎های آسیایی است.

به گزارش مهر از اندونزی، در ادامه رقابتهای کاراته هجدهمین دوره بازیهای آسیایی رزیتا علیپور که با کسب سه پیروزی متوالی راهی دیدار نهایی وزن ۶۱- کیلوگرم شده بود، در این مرحله به مصاف «ژیا اویان» قهرمان آسیا و نفر اول رنکنیگ جهانی از چین رفت. وی در این رقابت شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

وی اولین بانوی ورزشکار ایرانی است که در رشته های انفرادی موفق به کسب مدال در این دوره از بازیها می شود.

علیپور در اولین دیدار ۵ بر صفر «سوجونگ» از کره جنوبی را شکست داد و سپس «آرام سوکیاو» از تایلند را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه با پیروزی با رای داوران برابر «بارانو میرزایف» از ازبکستان به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

تیم ملی کاراته با هشت کاراته کا در دو بخش مردان و زنان راهی جاکارتا شده که تا کنون موفق به کسب ۵ مدال طلا ، نقره و برنز شده است. سجاد گنج زاده یک مدال طلا، رزیتا علیپور، امیر مهدیزاده و طراوات خاکسار دو مدال نقره و حمیده عباسعلی هم یک نشان برنز کسب کرده اند. ذبیح الله پورشیب، بهمن عگسری و پگاه زنگنه نیز فردا به روی تاتامی می روند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید