قصور وزارت بهداشت در اجرای قوانین پرستاری

    کد خبر :355161

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اجرا نشدن قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت را متوجه مجری قانون و وزارت بهداشت دانست.

به گزارش مهر، بشیر خالقی، در رابطه با ایجاد رشته مراقب سلامت، گفت: هر رشته ای که ایجاد می‌شود طبق نیاز جامعه با برنامه ریزی مشخص درسی که شامل گذراندن بیش از ۱۴۰ واحد درسی است. در برنامه‌ریزی‌های درسی به صورت کامل واحدهای درسی رشته مراقب سلامت از پرستاری تفکیک و شرح وظیفه مشخصی برای آن تعریف شده تا از موازی کاری و تداخل با رشته پرستاری جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه، رشته مراقب سلامت در جهت رسیدگی به یکی از معضلات آینده کشور در حوزه سلامت است، افزود: جامعه ما به سمت سالمندی در حرکت است و در آینده یکی از بحران های سلامت همین موضوع خواهد بود، در نتیجه لازم است ساز و کار مناسبی اندیشیده شود.

خالقی یادآورشد: پرستاران مسئولیت مهم و سنگینی در حوزه سلامت کشور بر عهده دارند، ما در دوره هشتم مجلس، قانون ارتقاء ‌بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت را در جهت حمایت از پرستاران تصویب کردیم که در آن قانون مقرر شد، حقوق پرستاران شیفت شب ۲ برابر و شیفت بعد از ظهر ۱.۵ برابر محاسبه شود و ساعت کاری آنها نیز متعادل‌تر تا از فشار کاری پرستاران کاسته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در رابطه با عدم اجرای کامل قانون بهروه و گله مندی برخی از پرستاران به دلیل حجم کاری زیاد و اضافه کاری‌های اجباری، گفت: قانون اگر اجرا نمی‌شود، مجری قانون و وزارت بهداشت تخطی کرده است، علت اصلی اجرایی نشدن و یا اجرای ناقص این قانون کمبود پرستار است. باید وزارت بهداشت جهت افزایش استخدام نیروی پرستاری اقدام کند، البته هر ساله تعداد کثیری جذب سیستم می شوند اما کماکان با کمبود پرستار مواجه هستیم، اگر کسری در کار وجود داشته باشد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مدافع حقوق پرستاران است و در راستای رضایت پرستاران و مردم تلاش خواهدکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید