وقتی هوش مصنوعی رامبراند و پیکاسو می شود

    کد خبر :355141

گروهی از پژوهشگران فرانسوی موفق شدند الگویی اختصاصی را برای هوش مصنوعی طراحی کنند که با کمک آن آثار هنری ارشمندی به سبک و سیاق قرن چهارم تا بیستم میلادی نقاشی شود.

به گزارش بازتاب به نقل از سی ان بی سی، برای نخستین بار این پرتره های فرا انسانی در حراج کریستی برای فروش رونمایی شدند.

این پرتره ها با استفاده از جوهر، بوم و یک الگوریتم پیچیده هوش مصنوعی خلق شده اند. هوگو کائلس دوپره، پیر فوترل و گوتهیر ورنییر،، یک گروه هنری در پاریس را از سال 2017، تشکیل دادند. هدف این گروه اثبات این موضوع بود که هوش مصنوعی می تواند بیش از کار کردن در نقش ماشین های خودران یا کمک آشپز کارایی و خلاقیت داشته باشد.

در حال حاضر، تصاویری ساخته شده توسط هوش مصنوعی توسط هنرمند و منتقدان در اولین حراج اصلی کریستی مورد بررسی قرار گرفته اند.

نخستین نقاشی این مجموعه با ارشی بین 7 تا 10 هزار یورو با به عبارتی 11 هزار دلار ارزش گذاری شده است. ریچارد لوید، سرپرست بین المللی چاپ و چندگانه در کریستی می گوید: “همه تعریف خود را از یک اثر هنری دارند. من تمایل داشتم که نشان دهم به جز انسان ها، خالقان هنری دیگری نیز در جهان وجود دارند.”

کائلس دوپره ، متخصص هوش مصنوعی در این خصوص می گوید:”این نوعی الگوریتم است که یک تصویر جدید را بر اساس مشاهده بسیاری از نمونه های قبلی ایجاد می کند. ما الگوریتم خود را بر اساس 15 هزار پرتره طراحی کردیم.”

او در خصوص منتقدان این روش نقاشی می گوید: “زمانی که عکاسی، برای اولین بار [در دهه 1800] ظاهر شد، دقیقا همان انتقادهایی را که ما اکنون داریم، دریافت کرد. اما اکنون می توانیم ببینیم که هیچ چیز نمی تواند جایگاه هنر عکاسی را نابود کند، این یک رسانه جدید است، راهی جدید برای انجام هنرمتعالی است و ما افتخار می کنیم که مبتنی بر هوش مصنوعی است.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید