حمله «هکتیویست های» ترکیه به روزنامه نگاران ایالات متحده

    کد خبر :355118

گروهی از هکتیویست های ترک تبار مسئولیت حمله سراسری به حساب های کاربری روزنامه نگاران ایالات متحده را بر عهده گرفتند. حملاتی که عمدتا با محوریت حمایت از اردوغان انجام شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از سی ان بی سی، واژه هکتیویست عمدتا برای توصیف فرد یا گروهی از افراد به کار می برد که با استفاده از روش های مختلف هک در تلاشند دیدگاه های سیاسی خود را به عموم مردم تزریق کنند. این فرایند معمولا با نفوذ در حساب های کاربری افراد سرشناس و پرنفوذ حاضر در شبکه های اجتماعی عملی می شود.

بر اساس تحقیقات شرکت«Cybersecurity Crowdstrike» خبرنگارانی از فاکس نیوز، بلومبرگ و نیویورک تایمز طی دو هفته گذشته مورد حملات هکتیویست ها قرار گرفته اند.

به نظر می رسد هکتیویست های فعال ترکیه، تلاش کرده اند با نفوذ در شبکه های اجتماعی و حمله به روزنامه نگارانی از ایالات متحده پیام هایی را رئیس جمهور ترکیه؛رجب طیب اردوغان فرستاده و از وی تقدیر کنند.

آدام میویرز، معاون ریاست اطلاعات در CrowdStrike «شرکت امنیتی سایبری»، گفت که این شرکت در هفته جاری “هکوتیست های” پرشمار ترک تباری را ردیابی کرده است که عمدتا روزنامه نگارانی را از بلومبرگ، نیویورک تایمز و فاکس نیوز هدف قرار داده اند.

به نظر می رسد برخی احزاب وابسته به دولت ترکیه از تاکتیک های سایبری برای گسترش پیام های خود استفاده می کنند. این تاکتیک ها می تواند شامل حمله به وب سایت ها و شبکه های اجتماعی باشد.

طبق گفته CrowdStrike، این سازمان حسابهای متعلق به خبرنگاران مطرحی مثل الیزابت مک دونالد از فاکس، تام کین از بلومبرگ و ونسا فریدمن از تایمز را هدف قرار داده است. خبرنگاران بلومبرگ و فاکس وضعیت اقتصادی ترکیه را در هفته های اخیر مورد بحث قرار داده اند، اما فریدمن در مورد صنایع مد ترکیه صحبت کرده است..

مایرز گفت، گروه هکتیویستی مذکور، از شبکه های اجتماعی استفاده کرد تا حملات فیشینگ را علیه افرادی که به این روزنامه نگاران متصل هستند ترتیب دهد. یک سخنگوی نشریه تایمز این حادثه را تایید کرد و گفت که تیم امنیت اطلاعات این نشریه تمامی دسترسی ها را قفل کرده و حساب فریدمن را به حالت امن باز گردانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید