رشد ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان

    کد خبر :355038

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در بخش کمک‌های مردمی از جمله صدقات، زکات و ویژه ایتام، ۳۰ درصد رشد داریم.

علیرضا عسگریان معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری که امروز در ساختمان کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: شهریورماه ماه پرکاری برای کمیته امداد محسوب می‌شود چون وارد جشن عاطفه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها نقش مهمی برای خانواده محرومین دارد، افزود: این جشن دو بال دارد و دو حوزه باید فعال باشند که اول، رسانه‌ها و دوم، آموزش و پرورش و مدارس است.

عسگریان اضافه کرد: اگر رسانه‌ها در این بخش فعال باشند قطعاً شاهد تحولات اساسی برای دانش‌آموزان مناطق محروم خواهیم بود و تأثیر بسزایی در دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم شناسایی شده و به خیرین مرتبط شده است و تلاش می‌شود، مدارس دارای رفاه با مدارس مناطق محروم مرتبط کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه به فضل الهی فرایند جشن عاطفه‌ها شروع شده و در یک بازه زمانی ۴۰ روزه است، گفت: چشم‌انداز این است که دانش‌آموز محروم نداشته باشیم.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها، افزود: حدود ۲۰ درصد از منابع در بحث احسان از جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها تأمین می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه قبلاً مردم در یک روز، در جشن عاطفه‌ها شرکت می‌کردند، گفت: اکنون این جشن گسترده شده است و امیدواریم کمک‌ها به نیازهای اولیه سال تحصیلی تبدیل نشود؛ نیازهای اولیه مثل لباس، کفش و نوشت افزار است که ما با مراکز تولیدی ارتباط برقرار کردیم اما کمک‌های باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل جشن عاطفه‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است، ادامه داد: یک بخش کمک‌های جشن عاطفه‌ها، الکترونیکی است؛ اما جشن عاطفه‌ها به صورت متمرکز روز ۱۵ شهریور ماه در سطح شهر، ۱۶ شهریور در مصلی‌های نماز جمعه و ۱۱ مهر ماه در مدارس انجام می‌شود و در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پاسخ به این پرسش که کمک‌ها بهتر است نقدی باشد یا جنس، گفت: در کمک‌های نقدی دست ما باز است اما اجناس هم خوب است ولی حتما نو باشد؛اجناس کهنه قیمت‌گذاری و توزیع نمی شود بلکه امحا می‌شود.

وی درباره شفافیت در کار، تصریح کرد: قطعاً گزارش دهی به مردم داریم؛ اگر شفاف عمل نکنیم چون وابسته به کمک مردم هستیم، آسیب می بینیم و ضمن اینکه در بعد دینی در کار خیر که مردم شرکت می‌کنند باید دقت کنیم.

عسگریان تصریح کرد: در مدارس، صورتجلسه از کمک‌های مردمی می‌شود و در مدارس به خانواده‌ها گزارش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین کارگروه ما در بحث زکات است، به رشد زکات در ۵ ماهه امسال در کشور اشاره کرد و گفت: در ۵ ماهه اول امسال، شاهد ۴۴ درصد رشد زکات بوده‌ایم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه منابع زکات اگر پرداخت شود چیزی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، افزود: میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی درباره طرح اکرام و کمک کردن به ایتام، ادامه داد: در این بخش در ۵ ماهه اول سال گذشته، ۱۵۰، ۱۶۰ میلیارد تومان کمک شد که در ۵ ماهه اول امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عسگریان با بیان اینکه رشد صدقات در ۵ ماهه اول امسال، ۷ درصد است، اظهار کرد: در کمک‌های مردمی از جمله صدقات، زکات و ایتام، در ۵ ماهه امسال، ۳۰ درصد رشد داریم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار یتیم و ۱۴۰ هزار خانواده محسنین تحت پوشش کمیته امداد است، گفت: ۸۲۰ هزار حامی داریم که به طور متوسط هر یتیم ۴ حامی دارد و متوسط کمک ۳۰ هزار تومان است البته ممکن است یک یتیم چند حامی و دیگری یک حامی داشته باشد که باید برنامه‌ای داشته باشیم توزیع حامیان یکسان باشد.

به گزارش فازس:معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به فعالیت ۱۱۰۰ مرکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد، افزود: می‌خواهیم مراکز نیکوکاری را به شبکه تبدیل شود و تعداد این مراکز که مساجد محور هستند به ۲ هزار مرکز برسانیم؛ البته نظارت بر کارکرد مالی‌شان داریم؛ شاهد رشد ۶۲ درصدی کمک‌ها در مراکز نیکوکاری هستیم و ۲۸۳ میلیارد تومان در یکسال جمع‌آوری شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید