واکنش رهبر به تهدید منصور ارضی علیه حسن روحانی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵
    کد خبر :354784

محمد تقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به سخنان اخیر منصور ارضی گفت: هر کس باید مشغول کار خود باشد. این حرف ها نه در شان مراسم مذهبی است و نه در شان حوزه های علمیه.
به گزارش نامه نیوز: سخنان منصور ارضی در مراسم روز عرفه و اشاره دوباره به ماجرای استخر و فوت آیت الله هاشمی در حالی مطرح شد که هنوز تب اعتراضات و انتقادات نسبت به تجمع طلاب در مدرسه فیضیه داغ بود. بسیاری از علمای مذهبی و فعالان سیاسی به شعارهای مطرح شده در آن تجمع اعتراض داشتند و آن را فاجعه خواندند. با این حال جریان خاصی که در برگزاری یا به حاشیه رانده شدن آن تجمع دست داشت، قصد کوتاه آمدن ندارد و این بار از تریبون دیگری برای بیان همان حرف ها استفاده کرد. لحن توهین آمیز و ادبیات بی سابقه آقای مداح نیز دلیل دیگری شد تا فعالان سیاسی و مذهبی یک بار دیگر در تقبیح اینگونه رفتارهای سخن بگویند. محمد تقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت اصفهان یکی از منتقدان این رویه است. او در گفت و گو با « نامه نیوز» گفت: « شبیه این حرف ها از قم نیز نقل شد. شاهد بودیم که علما همچون آیت الله مکارم و آیت الله نوری همدانی نیز به آن واکنش نشان داده و اعتراض کردند.»

وی با تاکید بر اینکه این رویکرد در شان حوزه و مجالس مذهبی نیست، گفت: «بهتر است که هرکسی کار خود را انجام دهد و در حیطه وظیفه خود عمل کند. به هر حال کسانی که مجالس مذهبی شرکت می کنند برای دعا، توسل و زیارت آمده اند و به دنبال فضای آرامش بخش معنوی هستند لذا نباید به نحو دیگری فضا را مدیریت کرد».

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه انتقادات بسیاری مطرح است و می توان از تریبون های مختلف برای بیان آن استفاده کرد، گفت: «خود ما هم منتقد هستیم اما نقد و تذکر نباید با تعابیری باشد که در شان مراسم مذهبی و حوزه های علمیه نیست».

وی شعارها در تجمع طلاب فیضیه و سخنان منصور ارضی را یک رویه نادرست خواند و گفت: «باید هرکسی در حوزه و محدوده اختیارات خود متمرکز شده و عمل کند. منظور این نیست که کسی حق دخالت در سیاست را ندارد اما دخالت در امر سیاست نباید تشنج آمیز و سوال برانگیز باشد.»

رهبر ادامه داد: «بسیاری از چهره های سیاسی و روزنامه ها منتقد هستند اما در عین حال حرمت افراد و اشخاص را نگاه می دارند.»

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه رویکرد ائمه نیز این شیوه برخورد و حکومت نبوده است، گفت:«در نهج البلاغه آمده است که وقتی برخی از یاران به معاویه دشمنام می دادند، حضرت فرمودند «انی اکرم ان تکون … » ، یعنی من دوست ندارم که شما دشنام دهید، از خدا بخواهید که بین ما و آن ها صلح و صفا برقرار کند. البته این فقط مثال است و در مثل مناقشه نیست. ما که امروز معاویه نداریم اما میخواهم بگویم حتی در مقابل معاویه نیز حضرت علی (ع) چنین نگاه و نظری داشتند. پس باید راه و رسم حکومت داری، انتقاد و … را از ایشان و نهج البلاغه بیاموزیم».

رهبر در پایان خاطر نشان کرد:«تاکید ما بر این است که مجالس مذهبی و حوزه های علمیه نباید بستری برای طرح برخی مسائل هنجار شکنانه باشد اما با این وجود انسان است دیگر خطا می کند»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید