واکنش رئیس اجرایی افغانستان به مرگ سناتور «مک کین»

    کد خبر :354755

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان طی پیامی به مرگ سناتور جمهوریخواه آمریکا، واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اطلس، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در واکنش به درگذشت «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرد که وی نقش موثری در کمک ها و همکاری های آمریکا در مبارزه با تروریسم و توسعه و بازسازی افغانستان داشت.

عبدالله عبدالله با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشت: با سناتور جان‌ مک کین بارها در رابطه با روابط ایالات متحده آمریکا و افغانستان، ملاقات و گفتگو داشته‌ایم. وی همواره خواستار تأمین صلح و ثبات و توسعه پایدار در افغانستان بود.

وی افزود: سناتور مک کین نقش موثری در کمک‌ها و همکاری‌های ایالات متحده آمریکا در مبارزه با تروریسم و توسعه و بازسازی افغانستان داشت.

سناتور جان مک کین ۸۱ ساله شب گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشت. وی از جمله سیاستمداران آمریکایی بود که چندین بار به افغانستان سفر کرده بود.

این در حالی است که صفحات تاریخ بیانگر آن هستند که مک کین در آسیا و خاورمیانه چهره ای منفور به حساب می آید اما با این وجود بعد از مرگ وی تلاش می شود تا از او چهره یک قهرمان به تصویر کشیده شود.

این سناتور کهنه کار جمهوریخواه نه تنها با مردم ایران، سوریه و عراق دشمنی دیرینه داشت بلکه در جنگ ویتنام نیز حضور داشت و دستانش به خون افراد بیگناه زیادی آلوده است.

در سوابق مک کین آمده است: وی ۲۳ بار در حملات هوایی ارتش آمریکا به ویتنام شرکت داشت و در بیست و سومین ماموریت جنگنده وی هدف موشک قرار گرفت و سقوط کرد و مک کین به اسارت نیروهای ویتنامی درآمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید