آثار سوء تحریم‌ها در روسیه و ترکیه بیش از ایران بود

    کد خبر :354677

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به آثار سوء تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و اثرگذاری در روند کلی اقتصاد کشور، گفت: با این حال این آثار، کمتر از تحریم‌های ترکیه و روسیه بود.

به گزارش مهر، مسعود کرباسیان در جلسه بررسی استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان مجلس با بیان اینکه سؤالات نمایندگان در چند گروه کلی تقسیم‌بندی می‌شود؟ گفت: گروه اول سؤالات درباره کلیات اقتصاد بود که شامل تدوین سیاست‌ها و ساماندهی اقتصاد کشور می‌شود اما این سؤال‌ها فقط به مأموریت وزارتخانه برمی‌گردد و مشکلی را مطرح نکرده است.

وی ادامه داد: اگر مسائل غیرمترقبه پیش نمی‌آمد، شاهد بهبود دستاوردهای اقتصادی و زندگی مردم بودیم اما من به مردم و نمایندگان مجلس حق می‌دهم که نگران زندگی و معیشت مردم باشند. سفره‌های مردم با واقعیت‌های اقتصادی هماهنگی ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: اما باید بین نوسانات ارزی به عنوان رخداد با مسیر کلی اقتصاد تفاوت قائل شد. وضع اقتصادی کشور تحت تأثیر نوسانات ارزی دچار مشکل شد. متأسفم که در حالی که باید وقت خود را به ارتقای معیشت مردم اختصاص دهند، به جای آن به رفع آسیب‌های معاندان اختصاص بدهند.

کرباسیان با اشاره به مشکلات ساختاری تاریخی اقتصاد کشور گفت: نزدیک به نیم قرن است که مشکلات ساختاری اقتصادی داریم اما بخشی دیگر از مشکلات ما متأثر از بدعهدی نظام سلطه است. من تنها یک سال است که مسئولیت وزارت اقتصاد را به عهده گرفته‌ام و نمی‌توان در یک سال مسائل تاریخی و ریشه‌ای اقتصاد را حل کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران افزود: ترکیه و روسیه نیز در سال‌های اخیر تحریم‌ شده‌اند اما هرگز نه به قطع شدن نفت و نه قطع شدن سوئیفت تهدید شدند و نه مشکلاتی که تحریم‌ها در این کشورها به جا گذاشت، در ایران شاهد بودیم، چرا که ما کشور و مردم خوبی داریم و اثرات تحریم‌ها در روسیه و ترکیه بیش از ایران بود. اگر دلگرم‌تر بودیم، تلاطم کمتری داشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید