احتمال حمله قریب الوقوع آمریکا به سوریه

    کد خبر :354546

روسیه برای تقویت ناوگروه خود در دریای مدیترانه و در آستانه حمله احتمالی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه به بهانه های واهی دو ناو خود را راهی دریای مدیترانه کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوهای «آدمیرال گریگورویچ» و «آدمیرال اسن» بندر سواستوپل (در منطقه کریمه) را ترک و راهی دریای مدیترانه شده اند.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، برنامه ماموریت این دو ناو در دریای مدیترانه از پیش برنامه ریزی شده است و از تنگه بسفر عبور کرده اند.
دو ناو روسی قبل از آغاز ماموریت جدید، در رزمایشی در دریای سیاه شرکت و انواع تمرین ها از جمله جستجوی زیردریایی و پرواز و فرود بالگردها را تمرین کردند.

انتظار می رود تا ساعاتی دیگر دو ناو روسی به ناوگروه روسی در دریای مدیترانه بپیوندند.

مقام های روس روز شنبه واشنگتن و متحدانش را از حمله احتمالی به سوریه به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب برحذر داشتند.
روسیه روز 25 مرداد ماه نیز برای تقویت ناوگروه خود در دریای مدیترانه «ویشنی وولچوک» ناو جدید خود مجهز به موشک بالدار را راهی دریای مدیترانه کرد.

ناوگروه روسیه در دریای مدیترانه از 15 ناو، ناوچه و کشتی های پشتیبانی تشکیل شده است.

این ناوگروه از حدود پنج سال پیش بطور دائم در دریای مدیترانه مستقر شده و از سه سال گذشته با ورود روسیه به جنگ با داعش در سوریه، تقویت شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد: تا زمانی که خطر تروریسم (در سوریه) وجود دارد ناوهای روسی مجهز به موشک های بالدار کالیبر در دریای مدیترانه می مانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید