نامه وزیر ارشاد به بانک مرکزی، تعزیرات و سازمان حمایت

    کد خبر :354456

رئیس کارگروه کاغذ وزارت ارشاد گفت: وزیر ارشاد طی نامه‌های جداگانه‌ای به وزیر صنعت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی، خواستار معرفی نمایندگان این مجموعه‌ها به ارشاد برای حضور در ستاد ساماندهی کاغذ شد.

«همایون امیرزاده» رئیس کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برگزاری جلسه هفته گذشته اظهار داشت: تعدادی از متقاضیان، درخواست دریافت تسهیلات ارزی جهت واردات کاغذ را ارائه کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: ما در این زمینه با ارسال نامه‌ای از اتحادیه ناشران و کتابفروشان درخواست کرده بودیم واردکنندگان صلاحیت‌دار را به ما معرفی کنند اما با توجه به سیاست‌های داخلی اتحادیه که برای ما هم محترم است، این معرفی صورت نگرفت.

رئیس کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینکه در حال دریافت درخواست‌های حوزه واردات هستیم بنابراین ثبت سفارش‌ها متوقف شده گفت: روز سه شنبه 30 مردادجلسه دوم با موضوع کاغذ در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد؛ در این جلسه پنج تعرفه کاغذ شامل کاغذ روزنامه، تحریر، lwc، بالکی و چاپ ارائه شد و بنا شده تائید متقاضیان و واردکنندگان در خصوص واردات این 5 تعرفه در کمیته ساماندهی کاغذ که با مدیریت ارشاد انجام شود.

به گفته امیرزاده، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌های جداگانه‌ای به وزیر صنعت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان حمایت و سازمان تعزیرات خواستار معرفی نمایندگان این مجموعه‌ها به ارشاد جهت حضور در ستاد ساماندهی کاغذ شد.تا پس از معرفی نمایندگان ستاد جلسه جدید تشکیل دهد.

این مقام مسئول یادآور شد، در جلسه گذشته ستاد نیز، نمایندگان حوزه چاپ و نشر و مطبوعات معرفی شدند، که در حوزه نشر عبارتند از:محمود آموزگار، اسماعیلی راد، بنده و نماینده حراست؛ در حوزه مطبوعات هم سیدمحمدرضا دربندی و علیرضا بختیاری بعلاوه حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.

وی ادامه داد: نکته دیگر مهم مطرح شده در این جلسه مصوبات ستاد تنظیم بازار است که انجمن واردکنندگان به عنوان ارگان صلاحیت‌دار با ما همکاری می‌کند بنابراین واردکنندگانی که از طریق انجمن به کارگروه برای واردات 5 تعرفه معرفی شوند مورد تائید قرار خواهند گرفت.

وی در پایان موضوع اولویت‌دار را کاغذ چاپ نوشت افزار و کتب درسی دانست که از سوی وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید