ناخنک چشم چیست؟

    کد خبر :354231

رئیس انجمن چشم پزشکی با اشاره به اینکه علت اصلی ایجاد ناخنک چشم هنوز مشخص نیست، گفت: ناخنک سبب بروز آستیگماتیسم در چشم می‌شود.

درباره ناخنک چشم اظهار کرد: ناخنک در چشم شبیه به یک گوشت اضافی است که بیشتر در ناحیه داخلی چشم مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه ناخنک در قسمت سفید مرکزی چشم به طرف قرنیه زده می‌شود، افزود: گاهی ناخنک تنها در قرنیه چشم گسترش می‌یابد که در این صورت درمان آن بسیار مشکل می‌شود و حتی در مواردی نیازمند پیوند سطحی قرنیه است.

رئیس انجمن چشم پزشکی خاطر نشان کرد: علت اصلی ایجاد ناخنک چشم هنوز مشخص نیست اما بیشتر در افرادی که در طبیعت کار می‌کنند و در معرض اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز قرار دارند همچون کارگران یا افرادی که در نواحی گرمسیر زندگی می‌کنند بیشتر مشاهده می‌شود.

شمس با بیان اینکه ناخنک سبب بروز آستیگماتیسم در این افراد می‌شود، یادآور شد: ناخنک در نواحی که پلک باز است بیشتر به وجود می‌آید که اگر ناخنک مختصر و در حد یک قرمزی کوچک کنار قرنیه باشد نیازمند جراحی نیست.

وی عنوان کرد: اگر ناخنک در چشم گسترش یابد نیازمند پیوند قرنیه است بنابراین بهتر است افراد تا حد امکان با مراقبت از چشم‌های خود از بروز ناخنک یا سایر عوارض چشم با استفاده از عینک‌های مخصوص آفتابی UV تا حدی از بروز این مشکلات پیشگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید