کارشکنی تامین اجتماعی در واریز پول درمان کارگران به حساب خزانه

    کد خبر :354201

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از کارشکنی سازمان تامین اجتماعی در واریز سهم درمان کارگران به حساب خزانه، انتقاد کرد و گفت: تامین اجتماعی تنها ۸۰ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کرده است

دکتر حسینعلی شهریاری، در مراسم جشن روز داروساز که شب گذشته در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: مواد اولیه دارو از هند و چین وارد ایران می شود ولی کیفیت داروی ما با بقیه کشورها فرق می کند، مواد اولیه ای که به کشورهای اروپایی می رود با ایران به دلیل توانایی مالی فرق می کند.

وی با بیان اینکه من معتقدم که قیمت دارو نباید ثابت باشد و مابه تفاوت قیمت باید از شرکت های بیمه گر دریافت شود، ادامه داد: من هنگامی که این پیشنهاد را دادم همان موقع با واکنش هایی منفی مواجه شدم.

شهریاری اضافه کرد: باید موانع را از سر راه داروسازان برداریم، ولی موضوع مهم این است وقتی ژل تزریقی در لیست دارویی به حساب می آید این مسئله باعث بروز مشکلاتی در دیگر بخش ها می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: اوراقی که بابت پرداخت مطالبات داده می شود باعث ضرر داروسازان است و من نامه ای به رئیس مجلس داده تا مطالبات دارویی و بهداشت به ریال پرداخت شود.

وی عنوان کرد: مجلس پیشنهاد داده سهم نه بیست و هفتم در حساب جداگانه ای بیاید و ما درخواست داشتیم که این پول صرف دارو و درمان شود که متاسفانه من متوجه شدم تنها ۸۰ میلیارد تومان به این حساب ریخته شده است.

شهریاری با بیان اینکه قرار شده است هر کمبود پول ریخته شده را به قوه قضائیه معرفی کنیم، افرود: صنعت دارویی ما با مشکلاتی روبه رو است و ما برخی از مشکلات دارویی کشور را نمی توانیم رسانه ای کنیم و به نظرم باید جلسه ای بین انجمن و رئیس مجلس در خصوص وضعیت صنعت دارویی گذاشته شود.

به گزارش مهر، وی تاکید کرد: من از ذخایر دارویی مطلع هستم و امیدوارم با مدیریت صحیح مشکلات برطرف شود، گمرک قول مساعد داده داروها کمتر از یک هفته ترخیص شود.

شهریاری یاد آوری کرد: در این کشور حقوق به ریال به مردم می دهند ولی هزینه ها به دلار از مردم گرفته می شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید