پخش فیلم ضبط شده دادگاه‌ها، سرنخ ها را نمی‌سوزاند

  • سیاسی
  • شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰
    کد خبر :354046

مدیرعامل موسسه کیهان گفت: مردم نباید از مطالبه مبارزه با مفاسد اقتصادی دست بردارند؛ از طرف دیگر، سرانجام و عاقبت این مبارزه هم باید برای مردم توضیح داده شود.

حسین شریعتمداری مدیرعامل موسسه کیهان در گفتگو با مهر، با اشاره به تداوم مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به طور جدی دنبال شود و اطلاعات و اخبار آن در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: مردم نباید از مطالبه مبارزه با مفاسد اقتصادی دست بردارند؛ از طرف دیگر، سرانجام و عاقبت این مبارزه هم باید برای مردم توضیح داده شود.

شریعتمداری گفت: اصلا معنی ندارد فردی ظرف چند ماه، ۱۸ میلیارد دلار را به باد فنا بدهد و بعد هم نفهمیم چه شد! مبارزه باید ابتدا از دانه درشت‌ها آغاز شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برگزاری علنی دادگاه‌های مفسدان اقتصادی، تحقق پیدا خواهد کرد گفت: البته وعده این امر به شرطی که رئیس دادگاه تشخیص بدهد را داده‌اند. برگزاری علنی دادگاه‌ها باید به تشخیص دستگاه قضایی باشد.

شریعتمداری در همین باره تاکید کرد: ممکن است در دادگاه مسائلی مطرح شود که این مسائل اگر علنی شود به روند تحقیق پرونده آسیب برساند.

وی اظهار داشت: مطالبه ما برگزاری علنی دادگاه‌هاست اما بخش‌هایی هست که باید محرمانه بماند؛ به این معنا که احتمال دارد متهمی در دادگاه صحبت‌هایی را مطرح کند و سرنخ‌هایی بدهد که این سرنخ‌ها، هنوز نسوخته باشد.

مدیرعامل موسسه کیهان در همین باره اظهار داشت: برای اینکه این سرنخ‌ها نسوزد، الزاما باید در برخی موارد، روند برگزاری دادگاه‌ها محرمانه بماند و علنی نشود.

شریعتمداری گفت: گفته‌اند که روند برگزاری دادگاه‌ها را ضبط و بعدا پخش می‌کنند؛ در این صورت، هم فواید علنی‌بودن را دارد و همین اینکه آن سرنخ‌هایی که به آن اشاره کردم، نخواهد سوخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید