ریابکوف: روسیه به دنبال حذف دلار از معاملات خود است

    کد خبر :353937

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه در شرایطی که با تحریم های آمریکا مواجه است باید دلار را از سیستم پرداخت های خود حذف کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ریانووستی، سرگئی ریابکوف افزود: با کاهش دلار آمریکا و سیستم مالی این کشور در اقتصاد جهانی، باید کشور خود را مصون کنیم.
وی افزود: زمان آن فرا رسیده که از حرف به عمل روی آوریم و از دلار آمریکا به عنوان وسیله پرداخت های متقابل خلاص شویم و راههای دیگر در این مورد را جستجو کنیم.
این مقام دیپلماتیک تصریح کرد: اقدامات روسیه در این زمینه آغاز شده است و برای رسیدن به این هدف باید سرعت بیشتری به برنامه های خود دهیم.

**پاسخ روسیه به تحریم های آمریکا حتما برابر نخواهد بود
معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص اقدامات متقابل روسیه در مقابل تحریم های آمریکا نیز گفت: تدابیر متقابل روسیه به تحریم های آمریکا حتما برابر نخواهد بود.
وی ادامه داد: ما نمی توانیم با آمریکا در عرصه اقتصادی رقابت کنیم زیرا دو کشور در سطوح مختلف قرار دارند.
ریابکوف گفت: ما بطور هدفمند ابهام در این مساله که چگونه پاسخ می دهیم را حفظ می کنیم زیرا اگر از قبل در مورد پاسخ خود اعلام نظر کنیم موضع خود را تضعیف کرده ایم.

**آمریکا با تعقیب کیفری اتباع روس بر روسیه فشار وارد کند
معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا سعی دارد از طریق تعقیب کیفری اتباع روس، بر روسیه فشار وارد کند.
به گفته وی، اگر واشنگتن واقعا علاقمند به بهبودی روابط با مسکو بود می توانست اقدامات انسانی درباره «ماریا بوتینا» و «کنستانتین یاروشنکو» دو زندانی روس در این کشور انجام دهد.

**بخاطر اقدامات آمریکا قرارداد آسمان باز بی اعتبار می شود
ریابکوف در ادامه مصاحبه گفت: این خطر وجود دارد که بر اثر اقدامات آمریکا قرارداد آسمان باز بی اعتبار شود.
وی با بیان اینکه ایرادهایی در اجرای این قرارداد به آمریکا داریم، افزود: از آمریکا می خواهیم که اختلافات با روسیه در قرارداد آسمان باز را بر پایه مشارکت حل کند.
در متن بودجه نظامی سال 2019 آمریکا که ترامپ روز دوشنبه هفته گذشته آن را امضا کرد گفته شده است که آمریکا همکاری با روسیه در چارچوب پیمان آسمان باز را تا زمانی که مسکو به رعایت آن نپردازد، متوقف می کند.
مقام های روس در مورد تعلیق مشارکت آمریکا با این کشور در پیمان آسمان باز اعلام کردند که مسکو پاسخ به این اقدام واشنگتن را بررسی می کند.
پیمان آسمان باز در سال 1992 با ابتکار جرج بوش رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا پیشنهاد و 34 کشور عضو آن هستند.
بر اساس این پیمان، پروازهای نظارتی غیرنظامی بر فراز آسمان کشورهای عضو این معاهده صورت می‌ گیرد تا گستردگی و شفافیت فعالیت‌ های نیروهای نظامی کشور های عضو مورد بررسی قرار گیرد.
از سوی دیگر آمریکا اعلام کرده است که دوشنبه هفته جاری دور تازه تحریم های روسیه به اجرا گذاشته می شود برهمین اساس پیش بینی می شود روند نزولی قیمت روبل روسیه و سقوط سهام برخی دیگر از شرکت های روسی شتاب بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید