انتقاد آمریکا از بسته حمایتی اروپا از ایران

    کد خبر :353778

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران» با طرح ادعایی موهوم گفت که تصمیم اتحادیه اروپا به ارائه کمک ۲۰ میلیون دلاری به ایران، دستِ تهران را برای اجرای ترورهای بیشتر در خاک اروپا باز می کند!

به گزارش فارس ، هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی با تکرار ادعاهای بی پایه و اساس واشنگتن علیه تهران، گفت: «بیانیه اتحادیه اروپا مورخ ۲۳اُم اگوست مبنی بر پرداخت ۲۰.۷ میلیون دلار به تهران با هدف گسترش روابط اقتصادی و منطقه ای میان ایران و اروپا، ارسال یک پیام اشتباه در زمانی اشتباه بود».

وی در ادامه مدعی شد که «پول بیشتر در دست مقامات تهران به معنای پول بیشتر برای اجرای عملیات ترور در بسیاری از کشورهای اروپایی است!»

گفتنی است که کمیسیون اروپا نخستین مجموعه از پروژه ها به ارزش ۱۸ میلیون یورو (حدود ۲۱ میلیون دلار) را برای حمایت از توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران تأیید کرد.

وزارت امور خارجه ایران در همین ارتباط گفت که کمک اقتصادی برای پروژه های مشترک اتحادیه اروپا- ایران بخشی از بسته اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته ای ایران نیست و به تحریمهای آمریکا علیه تهران مربوط نمی شود.

لازم به ذکر است که متعاقب خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و وضع مجدد تحریمها علیه تهران و کشورهای ثالثی که با ایران رابطه تجاری برقرار می کنند؛ اتحادیه اروپا به همراه سایر امضاء کنندگان این توافق هسته ای (چین و روسیه) بر منافع خود در حفظ روابط با ایران تأکید کرد. در همین راستا، اتحادیه اروپا قوانین مسدودساز خود را برای حفاظت از منافع شرکتهای اروپایی فعال در ایران مورد اصلاح و تجدیدنظر قرار داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید