شربتی که نوزاد را زیبا می‌کند

    کد خبر :353667

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت تابستانی را در زیبا شدن چهره فرزند در دوران بارداری و درمان کم خونی موثر دانست.

شربت گلابی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۵، B۶ ، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، قند مانند کلوگز، ساکاروز و فروکتوز، فولات، کولین، کلسیم، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، سلنیوم، اسید سیتریک و فولیک، آنتی‌اکسیدان مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها و سیانیدین‌ها است.
برای بررسی خواص شربت گلابی و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت گلابی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت گلابی اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، فلاونوئید‌ها و آنتوسیانین‌ها رادیکال‌های آزاد را نابود می‌کند؛ این رادیکال‌ها به سلول‌های بدنمان آسیب می‌زنند؛ شربت گلابی همچنین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان روده بزرگ محافظت می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت گلابی بیان کرد: این شربت به علت وجود اسید فولیک برای زنان باردار و جنینشان بسیار مفید است؛ شربت گلابی به زیبا شدن چهره نوزاد هم کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت گلابی به علت داشتن فیبر، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی وسکته‌های مغزی جلوگیری می‌کند؛ این شربت نقشی مؤثر در عملکرد بهتر روده‌ها، هضم بهتر غذا و رفع یبوست دارد.

عظمایی تأکید کرد: شربت گلابی قند، فشار و چربی خون را کنترل می‌کند؛ این شربت به علت داشتن کلسیم، فسفر و منیزیم استخوان‌ها، مفاصل و دندان‌ها را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ شربت گلابی تأثیری چشمگیر در بهبود بیماری‌های کیسه صفرا،التهاب روده بزرگ (کولیت)، آرتریت (التهاب مفاصل) و نقرس دارد.

وی تصریح کرد: شربت گلابی نقشی مؤثر در کاهش تب و رفع گرمازدگی دارد و برای مبتلایان به تنگی نفس بسیار مفید است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گلابی تأثیری چشمگیر در کاهش وزن افراد دارد، زیرا کالری و چربی کمی دارد؛ این شربت حاوی فیبر فراوان است بنابراین مصرف آن قبل از غذا اشتها را کنترل می‌کند.

عظمایی یادآوری کرد: شربت گلابی نقشی مؤثر در بهبود گردش خون، رفع کم خونی، تقویت بینایی و شادابی پوست و مو دارد.
شبیخون به رادیکال‌های آزاد با شربتی تابستانی/ رادیکال‌های آزاد را با شربتی گوارا و دلچسب تار و مار کنید
مواد لازم برای تهیه شربت گلابی (چهار تا پنج نفر) گلابی رسیده چهار عدد
عسل چهار قاشق غذاخوری
یخ ۱۰ تکه
آب پنج تا ۶ لیوان
آب لیموترش تازه سه قاشق غذاخوری
طرز تهیه شربت گلابی- گلابی‌ها را به خوبی شسته، هسته‌های آن‌ها را جدا و با پوست خُرد کنید.
– گلابی‌های خرد شده را داخل مخلوط کن بریزید، عسل و آب را هم به آنها اضافه کنید.
– مواد را به خوبی مخلوط کنید.
– مواد مخلوط شده را داخل لیوان بریزید و به آن ۲ تا سه تکه یخ و مقداری آب لیموترش تازه بیفزایید.
– شربت را به خوبی هم بزنید سپس آن را میل کنید.
– شربت گلابی را می‌توان روزانه ۲ لیوان مصرف کرد.
– برای تهیه شربت گلابی همچنین می‌توانید همه مواد را با هم داخل مخلوط کن بریزید و پس از مخلوط شدن مواد، شربت را میل کنید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید