مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

مناطق زلزله‌زده بستک تحت کنترل است

  • حوادث
  • جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۳۳
    کد خبر :353440

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: نیروهای امدادی و هلال‌احمر در بخش جناح بستک مستقرند و ۲۰ حلقه چادر برای اسکان موقت شماری از زلزله‌زدگان در روستای خلوص برپا کردند.

«علیرضا صفا» افزود: زمین‌لرزه‌های بالای چهار ریشتر عصر گذشته(اول شهریور) بستک خسارت جانی نداشت و فقط یک کودک به علت زمین خوردن هنگام فرار در روستای نهند دچار شکستگی مچ دست شد که پس از مداوا از بیمارستان فارابی بستک مرخص شد.

وی اظهار کرد: میزان خسارت به بافت‌های فرسوده مناطق زلزله‌زده پس از بررسی کارشناسان اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد مدیریت بحران آماده پرداخت تسهیلات به مناطق زلزله‌زده برای بازسازی و معیشتی است.

هم‌چنین سرپرست فرمانداری شهرستان بستک با اشاره به بیشترین خسارت دو زمین‌لرزه دیروز محدود به روستای خلوص است، گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه دیروز برخی از بافت‌های فرسوده روستای خلوص قابل سکونت نیست و خسارت برخی از خانه‌های نوساز هم در حد ترک‌خوردگی دیوار است.

«اکبر احمدی دولخانی» با بیان این‌که برآورد ریالی میزان خسارت این روستا به‌زودی اعلام می‌شود، تصریح کرد: روستای خلوص با هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و ۲۸۰ خانوار در ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان بستک واقع است.

«نادر زمانی» بخشدار کوخرد و هرنگ بستک هم با اشاره به این‌که شماری چادر در مدرسه روستای خلوص برای اسکان برخی روستائیان برپاشده است، گفت: آسیب‌دیدگان زلزله برپایی چادر در محوطه خانه‌های تخریبی را خواستار هستند.

به گزارش ایسنا، دو زمین‌لرزه 4.9 ریشتری و 4.3 ریشتری عصر اول شهریورماه جناح در شهرستان بستک را لرزاند.

موسسه لرزه‌نگاری دانشگاه تهران ساعت وقوع زمین‌لرزه اول را 15:22 و کانون آن را 24 کیلومتری جناح شهرستان بستک در عمق 5 کیلومتری زمین اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید