سعودی ها بدنبال دور زدن تسلا

  • خودرو
  • جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ ۹:۲۴
    کد خبر :353351

پیشنهاد سعودی های برای خرید تسلا در هفته گذشته نشان از عزم آنها برای تبدیل شدن به یکی از قطبهای خودروسازی خاورمیانه داشت . اما ظاهرا عرب ها در این مسیر به کمک مشاوران خارجی خود کاملا باهوش عمل می کنند . در حالی که ایلان ماسک مدیر عامل تسلا معامله را تمام شده می پنداشت و خود را برای دریافت سرمایه خصوص سازی این شرکت آماده می کرد ،گزارش های جدیدی نشان می دهد که صندوق عمومی سرمایه گذاری عربستان در حال مذاکره با خودروسازی لوسید موتورز،رقیب اصلی تسلا هستند.

رویترز به تازگی و به نقل از منابع نزدیک به عربستانی ها اعلام کرده است که صندوق عمومی سرمایه گذاری عربستان و لوسید موتورز به توافق اولیه دست یافته و در حال تنظیم پیش قرار داد هستند. بر اساس این گزارش عربستانی های قرار است با پرداخت 1 میلیارد دلار اکثریت سهام لوسید موتورز را از آن خود کنند.طبق همین گزارش مقرر گردیده است که این صندوق در ابتدای کار نیمی از این 1 میلیارد دلار را پرداخت کند و مابقی مبلغ قرار داد را پس از انجام تعهدات لوسید موتورز خواهند پرداخت کرد.

به گزارش پردیس خودرو، حدود یک ماه پیش پیتر رالینسون ،مدیر بخش فناوری لوسید موتورز اعلام کرده بود که این شرکت بدنبال تامین سرمایه برای سرعت بخشید به تولید اولین محصول این شرکت با نام Air است که قرار است در سال 2019 به تولید برسد.

رویترز می‌گوید سرمایه‌گذاری در لوسید، توجیه اقتصادی بیشتری برای عربستانی ها دارد. حجم کل سرمایه‌گذاری‌های این صندوق به 250 میلیارد دلار می‌رسد که اکثر آن‌ها در صنایع دیگری خرج شده و با توجه به توییت ایلان ماسک در راستای خصوصی کردن تسلا در ازای 420 دلار برای هر سهم، معامله تسلا نزدیک به 72 میلیارد دلار منبع مالی می‌طلبد. البته این مبلغ ممکن است در صورتی که سهام‌داران فعلی بخواهند هنگام خصوصی‌سازی همچنان باقی بمانند، کم‌تر شود.

در نهایت باید منتظر ماند تا معین شود که آبا عربستانی ها تسلا را بعنوان مشهورترین الکتریکی ساز جهان بعنوان سرمایه گذاری انتخاب خواهند کرد و یا ریسک کمتری کرده و به سراغ رقیب این شرکت ،لوسید موتورز خواهند رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید