قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۶/۰۲

    کد خبر :353184

به دلیل احتمال کاهش قابل توجه صادرات نفت ایران به بازار جهانی در نتیجه تحریم های دولت آمریکا، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود، اما به دلیل حل نشدن اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن، امروز حجم معاملات پایین بود

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 20 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 74 دلار و 93 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 25 سنت، معادل 0.3 درصد رشد به 68 دلار و 8 سنت رسید.

تجار گفتند، به دلیل در پیش بودن تحریم های نفتی امریکا علیه ایران که از ماه نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد، انتظار می رود شکاف بین عرضه و تقاضا تا پایان سال محدود باشد.

ایران، سومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک است که روزانه حدود 2 میلیون بشکه، معادل حدود 2 درصد کل مصرف جهانی نفت صادر می کند.

به رغم این وضعیت، با توجه ببه اینکه مذاکرات تجاری بین امریکا و چین با هدف حل اختلافات تجاری روز پنجشنبه بدون هیچ پیشرفت قابل توجهی پایان یافت، احساس حاکم بر بازار همراه با احتیاط است و خرید پندانی در بازار نفت در جریان نیست.

در عوض، دو کشور یک دو دیگر از دوئل تعرفه ای را علیه یکدیگر به جریان انداخته و 16 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر را مشمول افزایش تعرفه ساخته اند.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «سرمایه گذاران احتمالا احساس نگرانی می کنند، زیرا دو کشور آمریکا و چین وعده داده اند که فشار ها را علیه یکدیگر افزایش دهند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید