کمیسیون اروپا بسته ۱۸ میلیون یورویی به ایران اختصاص داد

    کد خبر :352937

کمیسیون اروپا در حمایت اقتصادی از ایران به‎ویژه بخش خصوصی، بسته حمایتی ۱۸ میلیون یورویی را به این کشور اختصاص داد.

به گزارش مهر، کمیسیون اروپا امروز پنجشنبه از اختصاص اولین بسته حمایتی به ارزش ۱۸ میلیون یورو به ایران خبر داد.

گفتنی است از این مبلغ، ۸ میلیون یورو برای حمایت از بخش خصوصی ایران اختصاص یافته است.

این نخستین بخش از بسته حمایتی بزرگتری به ارزش ۵۰ میلیون یورو است که با هدف حمایت از اقتصاد و توسعه اجتماعی ایران ارائه می‎شود.

این بخشی از همکاری‎های جدید اتحادیه اروپا و ایران ذیل برجام است.

به گفته فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از بعد از احیاء رابطه اتحادیه اروپا-ایران درنتیجه توافق هسته‏ای، همکاری‎ها در بسیاری از بخش‌‏ها توسعه داشته است.

وی در این‎باره گفت: اتحادیه اروپا به دوام این (رابطه) متعهد است و بسته جدید روابط اقتصادی در حوزه‎هایی که منافع مستقیم شهروندانمان را تامین می‎کند، توسعه می‌بخشد.

به گفته «نوان میمیکا» کمیسر توسعه و همکاری‎های بین‌‎المللی اتحادیه اروپا، با این اقدامات، اتحادیه حمایت خود را از مردم ایران و پیشرفت صلح‎آمیز و باثبات آنها نشان می‎دهد. این مشوقی است برای مشارکت جدی‎تر همه بخش‎های (اقتصاد) ایران به‎ویژه بخش خصوصی.

در بیانیه کمیسیون اروپا، حمایت از بخش خصوصی شامل تشکل‎های اقتصادی کوچک و بزرگ، توسعه زنجیره‎های ارزشی منتخب و حمایت فنی از سازمان توسعه تجارت ایران است.

این پروژه حمایتی از سوی مرکز تجارت بین‎الملل، آژانس‎های مرتبط با کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر نهادهایی که در همکاری نزدیک با همتایان ایرانی هستند؛ اجرا می‎شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید