کره شمالی تسلیم نشده است/ ترامپ مرد تهدید بدون عمل

    کد خبر :352171

یک رسانه عرب زبان با اشاره به موضع گیری جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره کره شمالی به عدم کرنش پیونگ یانگ در برابر تهدیدات آمریکا پرداخته است.

به گزارش بازتاب، رای الیوم در مطلبی با اشاره به موضع گیری جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای کره شمالی آورده است: ما از اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده که کره شمالی به فعالیت هسته ای خود با وجود اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست مشهور خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ژوئن گذشته در سنگاپور از نیات خود برای توقف این فعالیت های خبر داده بود، غافلگیر نشدیم.

این رسانه می نویسد: حضور رهبر کره شمالی در نشست به منظور دادن نردبانی به ترامپ برای پایین آمدن از درخت تهدیدات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر محو کره شمالی از نقشه سیاسی و به عبارت دیگر رهایی ترامپ از مخمصه بود.

رای الیوم بیان کرد: ترامپ مردی است که تهدید می کند اما آنرا عملی نمی کند و در بهترین حالت به منظور فراهم آوردن زمینه مذاکرات با خصمش این کار را انجام می دهد. جنگ ضد کره شمالی به مثابه جنگ ضد چین و روسیه است و ممکن است که به نابودی همپیمانان آمریکا در منطقه مانند ژاپن و کره جنوبی و کشته شدن ۳۰ هزار نظامی آمریکایی در این دو کشور منتهی شود و این جدای از حملات با موشکهای بالستیک به عمق خاک آمریکاست.

این رسانه آورده است: کره شمالی تسلیم نشده و پرچم سفید را بالا نبرده است بلکه رهبرش زیرک تر و باهوش تر در تعامل با رئیس جمهور ماجراجوی آمریکا ظاهر شد؛ به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی میان واشنگتن و پکن.

رای الیوم می نویسد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی آماده سفر به مسکو است و عزم خود برای شکستن محاصره اقتصادی آمریکا ضد ایران را پنهان نکرده و بعید نیست که ائتلافش را با تهران تقویت کند و برخی تجارب هسته ای را در چارچوب ائتلاف مظلومان دنیا به ایران بدهد.

این رسانه با اشاره به مواضع زبونانه سران عرب در برابر ترامپ بیان کرد: فقط ما اعراب یا حداقل برخی از ما در برابر ترامپ زانو می زنیم و همه خواسته های مالی باج گیرانه اش را برآورده می کنیم و اهانت هایش را نادیده می گیریم. کاش سران(سازشکار) عرب از این رهبر جوان کره شمالی بیاموزند. عبرت گرفتن در سن و شمایل آن نیست بلکه در اقدامات و پایداری و اتکا به خویشتن و تحقق بازدارندگی به شکل کامل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید