استفاده از دوربین مدار بسته برای کنترل تماشاگران اخلال گر

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
    کد خبر :352115

درگیری هواداران در ورزشگاه ها، آن هم در شروع لیگ برتر زنگ خطری برای فوتبال ایران است که به تازگی حضور موفقی را جام جهانی تجربه کرده است.

به گزارش جی پلاس؛ اهالی فوتبال بعد از جام جهانی در انتظار مسابقات لیگ برتر بودند؛ لیگی که تحت تاثیر رقابت های جهانی داغ و جذاب برگزار شود اما این روزها درگیری هواداران در استادیوم ها به معضلی بزرگ تبدیل شده و حتی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند این اختلافات که در برخی از بازی ها پای قومیت ها را میان کشیده، امنیت ملی را هم تهدید می کند.

اختلافات به حدی جدی است که وزیر ورزش قصد حل این مشکل به طور مستقیم را دارد و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم از وزارت ارشاد درخواست مشاوره و کمک کرده اند.

اخیرا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال جلسات متعددی را با مدیر کل ورزش و جوانان استان ها و مدیرعامل تیم ها برگزار کردند تا دیر نشده این مشکل در ورزشگاه ها حل و ریشه کن شود.

دوشنبه، جلسه ای در همین رابطه در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

سعید فتاحی – مسئول برگزار مسابقات لیگ برتر در گفت و گو با جی پلاس می گوید: این جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان هایی برگزار شد که در لیگ برتر و لیگ دسته یک برگزار شد. مراجع مختلف حضور داشتند تا این مشکل را بررسی و حل کنیم. جلسه بسیار خوبی برگزار شد و چندین راهکار برای حل مشکلات ارائه شد.

او با بیان اینکه باید به حقوق هواداران و تماشاگران احترام بگذارند، می گوید: مقرر شد بلیت فروشی در ورزشگاه ها الکترونیکی شود. جایگاه ها جدا سازی و صندلی ها شماره گذاری شود. نتیجه این شد که به هوادار احترام بگذاریم و مشکلات آن ها مانند سرویس بهداشتی، سرویس های آب خوری و … را مرتفع کنیم. از سوی دیگر با استفاده از دوربین های مدار بسته اخلال گران را شناسایی کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر با اشاره به حضور عده ای که دنبال تماشای فوتبال نیستند، گفت: افرادی که تماشاگر نیستند و برای اهداف دیگر وارد ورزشگاه می شوند توسط دوربین های مدار بسته کنترل می شوند و با آن ها برخورد می کنیم.

فتاحی همچنین با از حضور کارشناسان وزارت ارشاد در جلسات خبر داد و افزود: ما تا الان 11 جلسه برگزار کردیم. مشکل اصلی حل زیر ساخت ورزشگاه ها است. حتی کارشناسان وزارت ارشاد در جلسات حضور خواهند داشت. نظارت بیشتری روی لیدرها انجام می شود. این جلسات دو ماه یک بار برگزار می شود. در هر جلسه نتیجه اقدامات مختلف را بررسی می کنیم تا روند پیشرفت کار را برررسی کنیم.

او از مربیان و بازیکنان برای پیوستن به کمپین فوتبال و تندرستی دعوت کرد و تصریح کرد: دوست داریم مربیان و بازیکنان با حضور در کمپین فوتبال و تندرستی به ریشه کن شدن چنین اتفاقاتی کمک کنند تا هفته به هفته شاهد کاهش این مشکلات باشیم و مردم از دیدن فوتبال لذت ببرند.

مشکلات اخیر در ورزشگاه پا را از دنیای ورزش بیرون گذاشته و در حال حاضر هر مسابقه فوتبالی را چنین درگیری های تهدید می کند. در بازی اخیر پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان حمل سلاح سرد توسط یکی از هواداران زنگ خطر را برای فوتبال ایران به صدا در آورده چرا که نبود امنیت روی سکوها می تواند پای فیفا و AFC را هم به این موضوع باز کند و موجب جریمه شدن فوتبال ایران شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید