صالحی: انگلیس جایگزین آمریکا در کارگروه بازسازی راکتور آب سنگین اراک شد

    کد خبر :351987

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با خروج یکجانبه آمریکا از برجام انگلیس جایگزین آمریکا در کارگروه بهسازی نیروگاه آب سنگین اراک شد که پیش از این با حضور ایران، آمریکا و چین تشکیل شده بود.

علی اکبر صالحی در حاشیه نماز عید قربان در تهران در گفت‌وگو با صدا و سیما با بیان این‌که «تمامی امور هسته‌ای به خوبی پیش می‌رود و هیچ مشکلی وجود ندارد»، افزود: علی‌رغم خروج آمریکا از برجام هیچ مشکلی نه در بحث اکتشاف، نه در بحث تحقیق و توسعه و نه در بحث ساخت نیروگاه‌های جدید وجود ندارد و فعالیت‌هایی همچون تولید دارو و ساخت بیمارستان در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر این‌که «بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا هیچ تأثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نگذاشته است» گفت: بخش عمده‌ای از پروژه های ما یا خود اتکا هستند یا با کشوری مثل روسیه در حال انجام است که روس‌ها نیز به خوبی به تعهدات‌شان عمل می‌کنند.

وی از پیشرفت نیروگاه دوم بوشهر خبر داد و افزود: در حال حاضر این نیروگاه جلوتر از برنامه پیش می‌رود و امیدواریم تا شش سال آینده نیروگاه دوم به بهره برداری برسد و دو سال بعد از راه اندازی نیروگاه دوم نیروگاه سوم نیز وارد مدار شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از غنی‌سازی عناصرهای جدید در کشور خبر داد و گفت: امروز با کمک روس‌ها به توانایی غنی‌سازی عناصر دیگری دست یافته‌ایم و در زمره معدود کشورهایی هستیم که می‌توانیم ایزوتوپ‌های پایدار تولید کنیم و عناصری همچون زنون و تلریوم را غنی‌سازی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید