لیبرمن خواستار تحویل یکی از شهرهای تحت حاکمیت اسرائیل به «فلسطین» شد

    کد خبر :351832

‘آویگدرو لیبرمن’ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در توئیتی خواستار الحاق شهر «ام الفحم» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به اراضی فلسطینی شد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، لیبرمن در توئیتی نوشت: از خودت بپرس برای چه باید ام الفحم بخشی از فلسطین باشد و نه اسرائیل؟ صحنه‌های شب گذشته در زمان تشییع که با سردادن شعار‌های مردم و برافراشته شدن پرچم فلسطین همراه بود، به این سئوال تو پاسخ خواهد داد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: طرحی که چند سال پیش آن را مطرح کردم و مربوط به تبادل اراضی و ساکنان بود بیش از هر زمان دیگر اهمیت یافته است.
روز دوشنبه شهر ‘ام الفحم’ شاهد مراسم تشییع پیکر ‘احمد محامید’ جوان فلسطینی بود که روز جمعه در قدس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
شهر ‘ام الفحم’ از روز جمعه پس از شهادت ‘احمد محامید’ شاهد ناآرامی و درگیری است.
ام الفحم (۱۲۰ کیلومتری شمال قدس) از سال ۱۹۴۹ پس از توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و اردن به اراضی اشغالی الحاق شد و هم اکنون بخشی از استان حیفا است.
لیبرمن در سال ۲۰۱۰ طرح تبادل سرزمین و ساکنان آن را مطرح کرد. براساس این طرح ساکنان عرب به ویژه منطقه المثلث و وادی عاره در شمال اراضی اشغالی که تمایلی به ماندن در اسرائیل ندارند، می‌توانند به فلسطین ملحق شوند.
المثلث شامل دو قسمت شمالی که شامل شهر‌ها و روستا‌های متعدد از جمله ام الفحم، عاره، عرعره، کفر قرع و نیز جنوبی دارد که شامل باقه الغربیه، الطیبه، الطیره، قلنسوه، جلجولیه است.
براساس پیشنهاد لیبرمن، درصورتی که الحاق سرزمین‌های اشغالی عرب نشین به کشور آتی فلسطین ممکن نباشد، شهروندان عرب می‌توانند به کرانه باختری مهاجرت کنند و در مقابل اسرائیل نیز با انضمام برخی سرزمین‌های اشغالی به کشور آتی فلسطین موافقت می‌کند. این پیشنهاد به ویژه برای دو منطقه اشغالی المثلث و وادی عاره مطرح شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید