ایکائو: برنامه ای برای بازرسی از سایت های کره شمالی نداریم

    کد خبر :351826

سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) اعلام کرد هیچ برنامه ای برای بازرسی از سایت های پرتاب موشکی کره شمالی ندارد.

به گزارش ایرنا، این در حالی است که خبرگزاری «کیودو» ژاپن سه روز پیش به نقل از منابع آگاه گفته بود پیونگ یانگ در راستای تضمین امنیت پروازهای بین‌المللی با بازرسی کارکنان سازمان بین‌المللی هوانوردی غیر نظامی (ایکائو) از سایت پرتاب موشکی خود موافقت کرده است.
سازمان هواپیمایی بین المللی ایکائو امروز (چهارشنبه) اعلام کرد خبرگزاری ها این موضوع را به اشتباه متوجه شده اند و چنین موضوعی صحبت ندارد.
این سازمان گفته است اگرچه چنین بازدیدهایی به صورت دوره ای از تمامی کشورها وجود دارد اما در حال حاضر برنامه ای برای بازدید از تاسیسات پرتاب موشکی کره شمالی در دستور کار نیست.
هیاتی از این سازمان اردیبهشت امسال از کره شمالی دیدار کرد و با مقام های این کشور در باره مسایل مختلف گفت و گو نمود این هیات پس از بازگشت در گزارشی تایید کرد پیونگ یانگ متعهد شده است آزمایش موشکی غیرمنتظره انجام نخواهد داد.
این هیات گفته بود کره شمالی نمی خواهد با آزمایش های اعلام نشده مشکلاتی را برای پرواز هواپیماها ایجاد کند.
در همین حال طرفین آن زمان در حال رایزنی برای بازکردن مسیرهای بین المللی به روی پروازهای ایرکوریو ناوگان هوایی کره شمالی بودند.
کره شمالی تا قبل از این، آزمایش های موشکی و هسته ای خود را بدون اطلاع به ایکائو و دیگر سازمان های بین المللی انجام می داد اما ظاهرا پس از مذاکرات این کشور با کره جنوبی و آمریکا و تحولات جدید در شبه جزیره، این کشور تصمیم گرفته است به این برنامه خاتمه دهد.
کره شمالی قبلا به سازمان ایکائو اطلاع داده بود که می خواهد مسیرهای بین المللی پروازی به روی این کشور باز شده و کارکنان هواپیمایی این کشور نیز تحت آموزش های مخصوص قرار گیرند.
در همین راستا کره شمالی فروردین ماه امسال برای نخستین بار از کره جنوبی خواست یک خط هوایی بین پیونک یانگ و سئول برقرار کند.
پیونگ یانگ همچنین مذاکراتی را نیز با کره جنوبی شروع کرده بود با این هدف که بتواند از حریم هوایی این کشور برای اجرای برنامه های پروازی بین المللی بهره بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید