ویندوز فون بازنشسته می شود

    کد خبر :351620

مایکروسافت که سال گذشته اعلام کرده بود دیگر گوشی یا تبلتی که مجهز به سیستم عامل ویندوز فون باشد، عرضه نمی کند از توقف عرضه برنامه های جدید برای ویندوزهای قدیمی خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از سی نت، مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرده که پذیرش برنامه های جدید سازگار با ویندوزهای ۸ و ۸.۱ را از ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۸ متوقف می کند.

این شرکت از اول جولای سال ۲۰۱۹ هم توزیع به روزرسانی برای ویندوز فون ۸ و ۸.۱ یا نسخه های قدیمی تر این نرم افزار را متوقف می کند. در همین حال مایکروسافت به روزرسانی ویندوز ۱۰ را ادامه می دهد، اما چنین اقدامی را در مورد ویندوز ۱۰ موبایل انجام نمی دهد. ویندوز ۱۰ موبایل نسخه ای از برنامه ویندوز ۱۰ است که به طور اختصاصی برای گوشی های ویندوزی عرضه شده است.

عدم عرضه برنامه های جدید برای سیستم عامل ویندوز فون و اصرار بر عرضه صرف به روزرسانی های ضروری برای این سیستم عامل نشان می دهد که مایکروسافت قصد دارد تنها بر روی بازاریابی ویندوز ۱۰ متمرکز شود و شکست در بازاریابی سیستم عامل های همراه خود را پذیرفته است.

ویندوز فون در بهترین روزهای قدرت نمایی خود در سال ۲۰۱۳، تنها ۳.۹ درصد از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار گرفت و اندروید و iOS با سهم های حدودا ۷۵ و ۱۷ درصدی حاکم مطلق این بازار هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید