شهردار منطقه ۴ خبر داد

افتتاح فاز دوم باغ پرندگان تا مهرماه/رهاسازی ۱۲۰ گونه پرنده در باغ پرندگان

    کد خبر :346718

شهردار منطقه ۴ با اشاره به اینکه در فاز دوم باغ پرندگان ۱۲۰ نوع پرنده رها سازی خواهد شد، گفت: این قسمت از باغ پرندگان به‌زودی و تا مهرماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

در آیین شبگردی خبرنگاران به میزبانی منطقه ۴ اصحاب رسانه ابتدا از فازدوم باغ پرندگان و بعد از باغ رستم و مجموعه ورزشی شهربانوی منطقه بازدید کردند و در جریان این بازدیدها سید علیرضا حسینی در تشریح روند تکمیل این پروژه ها، افزود: در فاز دوم این باغ ۱۶۷ گونه گیاهی کاشته شده و ۱۲۰ نوع پرنده در ۳۰۰۰ قطعه در فاز اول آورده می شود. در حقیقت تعداد پرنده‌ها در فاز دوم به ۸۰۰۰ قطعه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: رویکرد شهرداری تهران برای نگهداری باغ پرندگان عدم هزینه کرد و کسب درآمد است. در حال حاضر در آمد حاصل از واگذاری نگهداشت فاز یک به بخش خصوصی ماهانه ۷۰ میلیون تومان است و در آینده مدیریت فاز یک و دو به مجموعه واحد سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم باغ پرندگان ۷.۵ هکتار از باغ زیر سازه فلزی قرار دارد؛ این سازه شامل ۱۲ ستون و ۳۵ تا ۵۰ متر ارتفاع در نقاط مختلف است. این سازه با ۶۸ هزا متر طول کابل مجهز به صاعقه گیر است.

شهردار منطقه۴ به وجود ۱۶ برکه در قسمت میانی فاز دوم این باغ اشاره کرد و یادآور شد: این برکه بستر نگهداری ۱۱۲ گونه پرنده است.

شهردار منطقه ۴ به امکانات رفاهی فاز دوم باغ پرندگان هم اشاره کرد و گفت: ۵۲ چشمه سرویس بهداشتی، رستوران، کافی شاپ و منظرگاه شرقی و غربی از جمله امکانات رفاهی این مجموعه در فاز دوم است. خودروهای شخصی از طریق خیابان کوهستان می توانند از ضلع جنوب غربی وارد پارک شوند، در این ضلع خودروهای ون در ابتدای پارک برای انتقال شهروندان در نظر گرفته شده است؛ همچنین با بهره برداری از فاز دوم باغ پرندگان در صورت استقبال زیاد از میدان رسالت خودروهای ویژه ای برای باغ پرندگان در نظر گرفته خواهد شد تا دسترسی به این مجموعه برای شهروندان آسان باشد.

وی افزود: اگر در زمان قبل تر قرار داشتیم معتقد بودم مدیریت شهری کارهای واجب تر از احداث باغ پرندگان نیز دارد و ایجاد چنین باغی از جمله وظایف ذاتی محیط زیست است.

وی درخصوص احداث مجتمع تجاری اداری چند منظوره در محله خاک سفید که مجموعه شهربانو هم در آن قرار گرفته است گفت: این مجتمع شامل ۵ طبقه است که در دو طبقه اول ۶۱ واحد تجاری، در طبقه دوم سینما، رستوان و کافی شاپ، در طبقه چهارم سالن بدنسازی و آشپزخانه رستوران و در طبقه پنجم سالن چندمنظوره ورزشی و کافی شاپ قرار دارد. این مجتمع دارای ۴ طبقه پارکینگ با ظرفیت ۱۲۴ پارکینگ برای شهرداری و ۱۱۲ پارکینگ برای مالکان تجاری است.

به گزارش ایسنا، حسینی با اشاره به شهرک های نظامی واقع در سطح منطقه که تعداد آنها هم زیاد است گفت: عدم همراهی این شهرک ها مشکلاتی را در سطح منطقه ایجاد می کند و علیرغم تمایل و همکاری شهرداری تهران، ناهماهنگی هایی در این زمینه وجود دارد که در صورت حل نشدن وضعیت به مراتب بدتر از شهرک زیتون خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید