شرکت های آزمایشگاهی دریافت کننده ارز دولتی معرفی شوند

    کد خبر :344317

دبیر انجمن علمی آسیب شناسی ایران، خواستار انتشار لیست شرکت های تجهیزات آزمایشگاهی شد که ارز دولتی دریافت کرده اند.
محمد علی برومند در نشست خبری بررسی مشکلات آزمایشگاهیان که برگزار شد، گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجمن و همراهی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، تامین مواد مصرفی آزمایشگاه های پزشکی با ارز دولتی، در اولویت اول قرار گرفت، در حالی که در ابتدا، جزو اولویت های دوم و سوم بود.

وی با اشاره به تفاهمنامه وزارت بهداشت و گمرک ایران برای تسریع در ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: متاسفانه تاکنون، همراهی از گمرک برای تسریع در ترخیص تجهیزات و مواد آزمایشگاهی را لمس نکرده ایم.

برومند با تاکید بر همراهی جامعه آزمایشگاهیان با مردم، تصریح کرد: برای کمک به دولت و بیمه ها، هزینه های خیلی از آزمایش های پزشکی کاهش پیدا کرده است، اما لزوما نمی توان فقط با کاهش هزینه ها، به بهره وری رسید. زیرا، لازم است در جایی نیز هزینه ها را افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا ،وی در پاسخ به این سئوال که در شرایط تشدید تحریم ها آزمایشگاه های پزشکی چه وضعیتی خواهند داشت، گفت: نمی توان گفت که تاثیری بر کیفیت خدمات آزمایشگاهی ندارد، زیرا اگر مواد اولیه و مصرفی آزمایشگاه های پزشکی به موقع نرسد، روی کیفیت آزمایش ها اثرگذار خواهد بود. اما، نکته ای که وجود دارد، این است که جامعه آزمایشگاهی با چنگ و دندان، تلاش می کند حداقل آسیب در انجام آزمایش های پزشکی، بروز کند.

برومند در ارتباط با استفاده شرکت های تجهیزات آزمایشگاهی از ارز دولتی، افزود: ما از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درخواست می کنیم که به طور صریح و شفاف، اسامی شرکت هایی که ارز دولتی برای واردات و تامین مواد اولیه آزمایشگاهی دریافت کرده اند، را اعلام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید