اجرای برنامه‌های پرطرفدار تلویزیونی در تسخیر سلبریتی‌ها/تصاویر

    کد خبر :336315

اجرای موفق و یا غیر موفق بازیگران و سلبریتی‌ها در عرصه‌های مختلف هنری همچون اجرای تلویزیونی یک سوی ماجرا است ، اما این نکته مهم است که چرا سلبریتی‌ها در زمان کم کاری، کمرنگ شدن و یا برای در آمد بیشتر راهی عرصه اجرای تلویزیون و بازیگری تئاتر می‌شوند و چرا باید به بهای اجرای آنان مجریان با سابقه و بازیگران متخصص تئاتر بیکار باشند؟.

در تاریخ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همواره مجریانی حضور داشتند که بعد از مدتی فعالیت بازیگری را تجربه کرده‌اند. شاید بهترین و موفق‌ترین نمونه از بازیگرانی که کار خود را با مجری‌گری آغاز کرده‌اند باید به “شهاب حسینی” اشاره کرد.

فعالیت شهاب حسینی با گویندگی در رادیو آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ با اجرا در تلویزیون کارش را ادامه داد. حسینی در برنامه‌ای به نام اکسیژن در تلویزیون ظاهر شد. وی در چند برنامه دیگر هم مانند برپا برپا، رنگ صبح، و سایه روشن به عنوان مجری اجرای این برنامه‌ها را برعهده داشت. وی همچنین در برنامه رادیویی دو نیمه سیب، صدای ما و گلبانگ شادی به گویندگی پرداخته‌است.

هومن حاج عبداللهی نیز یکی دیگر از مجریان رادیو و تلویزیون است که بعد از مدتی وارد عرصه بازیگری شد. مهمترین حضور وی در عرصه بازیگری را بدون شک باید در آخرین سری از مجموعه تلویزیونی پایتخت دانست.

در این میان بازیگرانی که پس از موفقیت در بازیگری وارد اجرا در تلویزیون شده اند بیش از مجریانی است که بازیگر شده اند. طی سه سال گذشته بازیگران سلبریتی زیاد وارد عرصه اجرا شده اند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

چهره‌هایی همچون بهنوش بختیاری، امید زندگانی، داریوش ارجمند، محمدرضا شریفی نیا، مهران غفوریان، جواد رضویان و کامبیز دیرباز نیز بعد از بازیگری تجربه اجرا در تلویزیون داشتند. آنچه مشخص است این بازیگران به طور معمول با فاصله های زیاد و در سال‌های متفاوتی اجرا در تلویزیون را تجربه کرده اند، اما امروز حضور بازیگران سینما در عرصه اجرا کاملا روتین و دائمی شده است.

رامبد جوان

آخرین فعالیت بازیگری در سینما: فیلم سینمایی پریدن از ارتفاع کم سال ۹۳

جایزه سینمایی در مقام بازیگر: سیمرغ جشنواره فیلم فجر یک بار برای فیلم فیلم گناهکاران در سال ۹۱

فعالیت‌ها: بازیگر، تهیه کننده، کارگردان و مجری

رامبد جوان این روز‌ها همه کار می‌کند. فیلمسازی، تهیه کنندگی سینما و تئاتر، بازیگری در سینما و تئاتر و حالا اجرا از جمله فعالیت‌های جوان در عرصه هنر است. رامبد جوان با حضور در تلویزیون و اجرای برنامه خنداونه نخستین فردی بود که موج حضور بازیگران را در قامت مجری تلویزیونی رقم زد.

مهران مدیری

آخرین فعالیت بازیگری در سینما: فیلم سینمایی ساعت پنج عصر در سال۱۳۹۶

فعالیت‌ها: بازیگر، تهیه کننده، کارگردان، ترانه سرا، خواننده، گوینده رادیو و مجری

نام مهران مدیری همواره با تلویزیون اجین بوده است. مدیری که از همان ابتدا کارش را در تلویزیون آغاز کرد در این مدیوم موفقیت‌های بسیاری را در عرصه بازیگری و کارگردانی تلویزیون به دست آورد و بعد کمی از تلویزیون فاصله گرفته و به بازی و کارگردانی در سینما مشغول شد.

مدیری دومین فردی بود که به عنوان مجری تلویزیون با برنامه دورهمی در عرصه اجرای تلویزیونی حاضر شد.

سروش صحت

آخرین فعالیت در سینما: فیلم سینمایی وقتی برگشتیم در سال ۱۳۹۴

فعالیت‌ها: نویسنده، کارگردان، بازیگر و مجری

صحت سومین بازیگری بود که در مقام مجری تلویزیونی ظاهر شد. وی در برنامه کتاب باز مجری بوده و زمان خود را به یکی از موضوعات مهم جامعه یعنی کتابخوانی اختصاص داد.

پژمان بازغی

آخرین فعالیت در سینما: فیلم سینمایی هایلایت در سال ۹۶

فعالیت‌ها: بازیگر و مجری

بازغی که طی سال‌های گذشته در چند تجربه موفق سینمایی حضور داشت به یکباره به سراغ اجرا آمد. وی که با فیلم “دوئل” حضور درخشانی در سینما را تجربه کرده بود با برنامه‌ای با محوریت کودک به نام “کودک شو” به عنوان چهارمین مجری راهی تلویزیون شد.

کامران تفتی

آخرین فعالیت در سینما: فیلم سینمایی هفت معکوس در سال ۱۳۹۵

فعالیت‌ها: بازیگر، خواننده و مجری

کامران تفتی پنجمین بازیگری بود که در قامت مجری تلویزیونی در برنامه تلویزیونی “وقتشه” حاضر شد. وی اجرای برنامه “وقتشه” را بر عهده دارد.

اکبر عبدی

آخرین فعالیت در سینما: فیلم سینمایی سوء تفاهم در سال ۱۳۹۶

جایزه سینمایی در مقام بازیگر: دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر در سال‌های ۱۳۶۸ و ۱۳۹۰

فعالیت‌ها: بازیگر و مجری

نام اکبر عبدی را نمی‌توان به هیچ وجه از تاریخ سینمای ایران کنار گذاشت. وی در هر برهه از تاریخ سینما و با هر موج و سلیقه‌ای موفق بوده است. وی که کمی از تلویزیون فاصله گرفته بود با برنامه‌ای به نام عبدی شو در سمت مجری به این عرصه بازگشت.

محمدرضا گلزار

آخرین فعالیت در سینما: فیلم سینمایی آینه بغل در سال ۱۳۹۶

فعالیت‌ها: خواننده، نوازنده، بازیگر و مجری

شاید تا چند ماه پیش هیچکس فکرش را نمی‌کرد که محمدرضا گلزار در تلویزیون و آن هم در قامت مجری حضور پیدا کند. گلزار همواره و از همان ابتدا بازیگر سینما بود و به همین دلیل فرصت حضور در تلویزیون را پیدا نکرد.

وی به تازگی با برنامه‌ای متفاوت به نام “برنده باش” به تلویزیون آمده و به نوعی با پرداختن به اطلاعات عمومی جامعه سعی در به چالش کشیدن اطلاعات جوانان دارد.

فارغ از کیفیت خوب یا بد اجرای بازیگرانی که مجری شده اند و یا دلیل حضورشان در تلویزیون؛ نکته‌ای که به هیچ وجه نمی‌توان آن را کتمان کرد خانه نشینی مجریان قدیمی تلویزیون است.

بازیگران سینما این روز‌ها و در زمان بیکاری و اوقات فراغت به هر رشته‌ای رجوع می‌کنند. گاهاً شاعر می‌شوند و دل نوشته‌های فضای مجازی خود را کتاب می‌کنند، گاهاً نمایش عکس و نقاشی برگزار می‌کنند، برخی خواننده می‌شوند، برخی دیگر نمایشگاه عکس می‌گذارند.

بازیگران و سلبریتی‌ها امروز روی موج تبلیغات و علاقه جمعی کاذب، امکان فعالیت را برای بسیاری از هنرمندان تخصصی حرفه‌های مختلف گرفته اند. این بازیگران به عنوان مثال در فصل کم کاری سینما “بهار و تابستان” تئاتر را تسخیر می‌کنند و به محض شروع پاییز دوباره راهی سینما می‌شوند.

در این میان سوال اینجاست که چرا به جای حمایت از هنرمندان متخصص از جمله مجریان و بازیگران تئاتر و … از سلبریتی ها در عرصه های مختلف با روی باز استقبال می‌‌شود. که شاید همین حضور سلبریتی ها در قامت مجری تلویزیون، چندین مجری برجسته و قدیمی تلویزیون خانه نشین شده اند.

اجرای موفق و یا غیر موفق این سلبریتی‌ها در عرصه‌های مختلف یک سوی ماجرا است، اما این نکته مهم است که چرا این سلبریتی‌ها در زمان کم کاری و کمرنگ شدن راهی اجرا در تلویزیون و بازیگری تئاتر می‌شوند و چرا باید به بهای اجرای آنان مجریان با سابقه و بازیگران برجسته تئاتر خانه نشین شوند؟.

حال باید دید بعد از نابودی تئاتر دانشجویی و تجربه گرا، به دلیل حضور بازیگران سینما، دلسردی نویسندگان جوان پس از انتشار آثار بی کیفیت سلبریتی‌ها توسط ناشران و یا تخصیص اکثر گالری‌های تجسمی به این هنرمندان همه کاره، مدیران هنری کشور راهکاری برای جلوگیری از این حرکت، روی تبلیغات و فروش به آنها ارائه خواهند داد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید