حضور ماموران انتظامی قیمت دلار را کاهش داد

    کد خبر :336292

در ساعات اولیه امروز نرخ هر دلار آمریکا با کاهش اندک نسبت به روز گذشته در محدوده ۱۰ هزار و هفتصد تا 11 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در روزهای اخیر هر دلار آمریکا نرخ پنج رقمی را تجربه می‌کند که در طول تاریخ اقتصادی ایران بی‌سابقه است. اما آنچه مهم است، وجود اختلاف نظر در مورد سر منشا و آبشخور این نوسانات است.

به گزارش ایلنا، بسیاری از کارشناسان اقتصادی و کنش‌گران این حوزه با تاکید بر عوامل داخلی، مولفه‌هایی مانند حجم نقدینگی، سوء‌مدیریت، دست‌های پنهان داخلی برای رانت جویی،…. را دلیل این نابسامانی ارزی مطرح می کنند. درحالی که اکثر مسولین به عوامل خارجی و نظریه توطئه متوسل می‌شوند.

اما آنچه برای آحاد جامعه مهم است فارغ از ریشه این تحولات، تاثیر آن بر دیگر متغیرهای اقتصادی مانند تورم است که موجب ایجاد اظطراب در مردم شده است و اکنون این نوسانات موجب افزایش سوداگران یا دلالان در بازار آزاد ارز شده است.

براساس آخرین مشاهدات از صبح امروز تعداد ماموران نیروی انتظامی در خیابان فردوسی و منوچهری به عنوان یکی از مراکز عمده تجمع دلالان، افزایش داشته و از هرگونه تجمعی در مقابل صرافی‌ها و پیاده روها ممانعت به عمل می‌آید.

همچنین در ساعات اولیه امروز نرخ هر دلار آمریکا با کاهش اندک نسبت به روز گذشته در محدوده ۱۰ هزار و هفتصد تا ۱۱ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید