جدال دو منتخب آملی‌لاریجانی بر سر کرسی شورای نگهبان

  • سیاسی
  • سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۳۱
    کد خبر :336211

ره‌پیک درباره اصلاح قانون انتخابات به نمایندگان قول همکاری داد و گفت: هم درباره انتخابات نیز باید گفت: فرصت مناسبی وجود دارد که نمایندگان قوانین انتخابات را مورد بازبینی قرار دهند که در این رابطه شورای نگهبان آماده همکاری است.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز به انتخاب یک عضو حقوقدان شورای نگهبان نشستند و سیامک ره‌پیک توانست اعتماد بهارستانی‌ها را به خود جلب کند.

به گزارش خبرآنلاین، با درگذشت محمدرضا علیزاده از اعضای حقوقدان شورای نگهبان، بهارستان نشینان باید جایگزین وی را مشخص می‌کردند که در جلسه علنی امروز این موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفت. آقایان سیامک ره‌پیک، احمد بیگی حبیب آبادی و همچنین محمدحسین صادقی مقدم از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی شدند که البته صادقی‌مقدم پیش از رای گیری انصراف داد. از آنجایی که هرکدام از نامزد‌ها باید چند دقیقه در دفاع از خود به معرفی سوابق و برنامه‌های خود می‌پرداختند سیامک ره‌پیک پشت تریبون قرار گرفت.

او که پیش از این یک دوره شش ساله عضو حقوقدان شورای نگهبان بود بار دیگر سوابق تحصیلی و اجرایی خود را برای نمایندگان توضیح داد.

او البته درباره تعامل دو نهاد شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی هم صحبت کرد و گفت: آنچه اهمیت دارد مربوط به تعامل مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است برخلاف آنچه در افواه مطرح است این دو نهاد در موضوع تقنین دو نهاد ملازم هم هستند و شورای نگهبان بدون مجلس بی معنا است لذا مجلس نیازمند شورای نگهبان است.

او با بیان اینکه رابطه دو نهاد باید هم پیش از تصویب قوانین باشد و هم پس از آن اعلام کرد در راستای ارتقای این تعامل تلاش خواهم کرد تا قوانینی با کمترین هزینه داشته باشیم.

ره‌پیک درباره اصلاح قانون انتخابات به نمایندگان قول همکاری داد و گفت: هم درباره انتخابات نیز باید گفت: فرصت مناسبی وجود دارد که نمایندگان قوانین انتخابات را مورد بازبینی قرار دهند که در این رابطه شورای نگهبان آماده همکاری است.

احمد بیگی دیگر حقوقدان معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه بود که پشت تریبون قرار گرفت تا خود را معرفی کند و از رزومه و برنامه هایش بگوید. او که تا پیش از این معرفی مشاور رئیس قوه قضائیه در امور ایثارگران بود از آملی لاریجانی بابت این معرفی تشکر کرد و به توضیح سوابق تحصیلی و قضایی خود پرداخت، اما این همه آن چیزی نبود که بیگی مطرح کرد بلکه وعده‌ای هم به نمایندگان درباره بررسی صلاحیت‌ها داد. او گفت: تلاش می‌کنم اختلافات را به حداقل برسانم از آنجایی که تلاش کردم در بررسی صلاحیت از علقه‌های سیاسی مبرا باشم و در تصمیمات استقلال خود را حفظ کنم تحت تاثیر هیچ قدرتی قرار نگیرم.

نهایتا نمایندگان سیامک ره‌پیک را به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب کردند و او از مجموع ۲۴۳ رای توانست ۱۴۵ رای را به خود اختصاص دهد و در این رای‌گیری مشاور رئیس قوه قضائیه تنها توانست اعتماد ۹۳ نماینده را به خود جلب کند. بر این اساس سیامک ره‌پیک با وعده اصلاح قانون انتخابات راهی ساختمان شورای نگهبان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید