متاسفانه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شایستگی کشتی را ندیدند

  • آرشیو
  • سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۰۳
    کد خبر :336095

مدیر فنی تیم های ملی پایه کشتی آزاد معتقد است افتخارات و شایستگی‌ این بچه‌ها به چشم مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیامد.

امیر توکلیان در گفتگو با مهر با بیان اینکه نوجوانان و جوانان کشتی آزاد نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارند، گفت: ما سرمایه های خوبی در کشتی داریم که متاسفانه آنطور که باید و شاید از سوی متولیان ورزش کشور مورد توجه قرار نمی گیرد. ما اگر داعیه موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ و حتی بازیهای آسیایی دوره بعد را داریم ناچار به حمایت و توجه بیشتر به این کشتی گیران هستیم، چراکه نسل آینده کشتی ایران از همین نوجوانان و جوانان امروز ساخته و پرداخته می شوند.

وی به عدم وجود برنامه مدون و حتی اتاق فکر در کمیته ملی المپیک برای آینده سازی در کشتی خبر داد و گفت: فدراسیون کشتی در حد توان و اختیارات خود از سرمایه های کنونی کشتی حمایت می کند که برگزاری مراسم تقدیر از نوجوانان مدال آور رقابتهای جهانی، مثال بارز و عیان این موضوع بود. ولی ما هنوز هیچ حرکت و اقدام جدی و تاثیرگذاری در بحث حمایت از این کشتی گیران آینده ساز از سوی کمیته ملی المپیک ندیدیم. در حالیکه این کمیته می تواند با برخورداری از اتاق فکر به برنامه ریزی دقیق تری برای آینده سازان ورزش کشورمان بپردازد.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد پایه ادامه داد: تاکید من برای توجه بیشتر به کشتی به این دلیل است که کشتی گیران ایران در طول تاریخ رقابتهای بزرگ و مهمی همچون المپیک و جهانی همواره پرافتخارترین ورزشکاران بودند و به جرات می توان بیش از نیمی از موفقیت های تاریخی ورزش ایران را مرهون کشتی گیران دانست. کشتی همواره جورکش دیگر رشته های ورزشی در میادینی همچون المپیک و بازیهای آسیایی بوده اما هیچگاه به حقش نرسیده است.

توکلیان به برگزاری اردوهای مختلف آماده سازی برای تیم های پایه نیز اشاره کرد و گفت: اردوی مشترکی برای تیم جوانان و بزرگسالان در نظر داریم که این اردو از فردا استارت می خورد. ضمن اینکه دو وزن المپیکی ما در رده نوجوانان هم مدتهاست در اردو زیر نظر هستند و ما باید بزودی شاهد حضور آزادکاران اوزان ۶۵ و ۱۱۰ کیلوگرم نوجوانان خود در المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین باشیم. از سویی دیگر رقابتهای قهرمانی نونهالان آسیا را هم از روز جمعه برگزار خواهیم کرد که این مسابقات بین المللی به میزبانی استان البرز پیگیری می شود.

وی در پایان اظهار داشت: رشد و شکوفایی سطوح پایه کشتی نیاز به تدبیر و تفکر خاص و ویژه ای دارد که متاسفانه تا به امروز شاهد هیچ حرکتی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این رابطه نبوده ایم. گویا متولیان امر شایستگی های نوجوانان و جوانان را نمی بینند و برنامه خاصی برای آینده ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید