مدیرکل آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش

تدوین مجموعه جدید رشته‌های کاردانش/ آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها از سال آتی

    کد خبر :335777

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از رایزنی با دستگاه‌های متولی مهارت و موسسات تولیدی و خدماتی برای تدوین مجموعه جدید رشته‌های کاردانش خبر داد و گفت: در این مجموعه، رشته‌های موجود به‌روزآوری می‌شوند و رشته‌های جدید متناسب با نیاز بازار کار تدوین خواهند شد.

مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توسعه و راه‌اندازی رشته‌های جدید کاردانش برای سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: از راه‌اندازی و به روزرسانی رشته‌های فعلی زمان زیادی نگذشته است و آخرین مجموعه ۱۶۰ رشته مهارتی که به‌روزآوری و ابلاغ کردیم مربوط به دوسال قبل است.

وی افزود: سال گذشته نیز هفت رشته جدید در حوزه آی تی و خدمات به مجموعه رشته‌ها اضافه شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و نیازهایی که در بازار کار احساس می‌شود گفت: توسعه رشته‌ها بویژه در حوزه‌های چون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ومیراث فرهنگی و همچنین کشاورزی را دنبال می‌کنیم.

آذرکیش ادامه داد: در همین راستا در حال مذاکره و تعامل با دستگاه‌های متولی مهارت و موسسات تولیدی و خدماتی برای تدوین مجموعه جدید رشته‌های کاردانش در قالب “مجموعه نهم رشته‌ها” هستیم. در این مجموعه رشته‌های موجود بهروزآوری می‌شوند و رشته‌های جدید متناسب با نیاز بازار کار تدوین خواهند شد که البته پس از طی مراحل قانونی و سیکل اداری و تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

وی افزود: برخی مشاغل با حداقل سرمایه بخصوص قابل راه‌اندازی‌اند. در حوزه صنایع فرهنگی و هنری چنین مشاغلی را شاهدیم. یکی از کارهای جدی ما توسعه این قبیل رشته‌هاست. رشته‌محل‌هایی که متناسب با نیازهای بومی، ملی و منطقه‌ای باشند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش همچنین از توسعه رشته‌های مهارتی در مناطق محروم و روستایی در قالب مشاغل و حرف روستایی و مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: سال تحصیلی آینده آموزش همراه با تولید را به منظور کیفیت بخشی بیشتر در هنرستان‌ها خواهیم داشت و توانمندسازی و آموزش مدیران و هنرآموزان را به دو صورت حضوری و غیرحضوری و ویدئو کنفرانس انجام می‌دهیم. سال گذشته بیشترین میزان آموزش از طریق ویدئو کنفرانس را برای صرفه جویی و ارتقای کیفیت برگزار کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید