کشف محموله‌های کوکائین در سواحل فیجی

  • حوادث
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۵۴
    کد خبر :335687

کمیساریای پلیس فیجی امروز (دوشنبه) در افتتاحیه کارگاه کمیته مبارزه با مواد مخدر در پایتخت این کشور از کشف مجموع ۵۱ محموله کوکائین در مرزهای کشور جزیره‌ایِ فیجی خبر داد.

به گزارش ایسنا، این محموله‌ها برای تجزیه و تحلیل توسط نیروی دریایی فیجی از مرزهای این کشور به سووا، پایتخت آن منتقل شده است.

پلیس فیجی پس از کشف اخیر بسته‌های کوکائین در سواحل این کشور در حال همکاری با نیروی دریایی فیجی و دیگر ارگان‌های داخلی و خارجی مربوطه است.

پلیس فیجی ضمن اعلام اینکه ارزش محموله‌های کوکائین یافت شده در سواحل این کشور حدود ۲۰.۴ میلیون دلار تخمین زده شده است از کشف محموله‌های مشابه در کشور تونگا خبر داد. در عین حال از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری بیش از ۱۰ کیلوگرم متامفتامین در فیجی کشف و ضبط گردیده است. اگرچه این میزان در مقایسه با محموله‌های کوکائین و ماری جوانا کشف شده در این کشور کم به نظر می‌رسد اما به طور کلی آماری نگران کننده محسوب می‌شود.

کمیساریای پلیس فیجی با بیان اینکه جنگ در ارتباط با مواد مخدر جدالی بی پایان است که به سرعت در حال رشد است، افزود: تقویت همکاری میان نهادهای مربوطه برای جلوگیری از این جنگ در فیجی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، هدف از برگزاری این کارگاه مبارزه با مواد مخدر بحث در مورد روند فعلی منطقه‌ای و جهانی مواد مخدر است و کارشناسان مواد مخدر از دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در این کارگاه شرکت داشته‌اند. به علاوه نگرانی‌های بین‌المللی در ارتباط با این که منطقه اقیانوس آرام به گذرگاهی برای مواد مخدر تبدیل شده، در حال افزایش است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید