بهروز نعمتی: در هر وزارتخانه ۱۰ معاونت دیده می‌شود؛ هیچ اتفاقی برای کوچک سازی دولت رخ نداده

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۷
    کد خبر :335351

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در هر وزارتخانه ۱۰ معاونت دیده می‌شود؛ هیچ اتفاقی برای کوچک سازی دولت رخ نداده است.

بهروز نعمتی در ارتباط تلفنی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بخش بازرگانی و توسعه تجارت موضوع مرتبطی با همه آحاد است و نمی‌توانیم متولی آن را به تنهایی وزارت صنعت و معدن معرفی کنیم، زیرا جهاد کشاورزی هم از این بین نفع می‌برد، اما به عنوان سیاستگذار نیازمند مجموعه‌ای هستیم که کار‌های ما را انجام و سیاست گذاری در بخش تجارت را به درستی انجام دهد اگر تفکیک وزارتخانه‌ها در صحن مجلس رای می‌آورد حتما رویکرد صادرات محوری داشت و به اینگونه تولید داخل هم تقویت می‌شد.

او ادامه داد: در دولت کوچک سازی انجام نشده و تعداد ساختمان‌ها همان قبلی هاست، نفرات و افراد هم همانند سابق است؛ قبلا پنج معاونت به چشم می‌خورد، اما حالا در هر وزارت خانه حدود ۱۰ معاون دیده می‌شود هیچ اتفاقی برای کوچک سازی دولت رخ نداده است.

نعمتی گفت: ادغام وزارتخانه‌ها به چابک سازی دولت کمک نکرده است متاسفانه وقتی وزیر ما نگاه بازرگانی چی بودن دارد همه چیز به سمت بازرگانی شدن می‌رود یا وقتی وزیر نگاهش به صنعت و معدن باشد بخش بازرگانی کل فراموش می‌شود.

قادری از نمایندگان ادوار مجلس نیز در این برنامه گفت: هدف از ادغام باید تکمیل زنجیره تولید و تجارت، کوچک سازی دولت، کارآمد کردن فعالیت‌های دولت در حوزه‌های گوناگون بوده است.

او ادامه داد: آنچه صورت گرفته ادغام نیست و فقط تجمیع به چشم می‌خورد این امر سبب شده که هزینه‌های جاری دولت در ماه‌های اخیر افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید