آیا آمازون گوشی هوشمند جدیدی به بازار معرفی خواهد کرد

    کد خبر :335314

براساس آخرین خبرها، نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمند جدید آمازون طراحی و ساخته شده است.

به‌نظر می‌رسد، آمازون سعی دارد با عرضه‌ی گوشی هوشمند جدیدی، مجددا وارد بازار موبایل شود.

روز گذشته، نشست مطبوعاتی Television Critics Association برگزار شد و آمازون ضمن ارائه‌ی توضیحاتی در مورد طرح‌های توسعه‌ای خود در ارتباط با پروژه‌های تلویزیونی آتی، در معرض پاسخگویی به سئوالاتی قرار گرفت. یکی از سوالات جالبی که در این نشست مطرح شد، تایید یا رد گزارش اخیر خبرگزاری فناوری TheWrap بود. ظاهرا TheWrap در یکی از آخرین گزارش‌های خود مطرح کرده که آمازون قصد دارد گوشی هوشمند جدیدی به بازار عرضه کند. در این نشست مطبوعاتی از جین سالک، مدیر بخش آمازون استودیو، در مورد صحت و سقم گزارش TheWrap سوال شد. پاسخ جین سالک به این سئوال شنیدنی است. سالک در پاسخ به سوال مطرح‌شده گفت که نه تنها نمونه اولیه‌ی گوشی هوشمند جدید آمازون را با رابط کاربری دیده است، بلکه یک نمونه از آن را در دفتر کارش دارد.

سالک، مدیر فعالیت‌های در حال توسعه‌ی استودیویی آمازون، هیچ اشاره‌ای به زمان دقیق معرفی یا عرضه‌ی گوشی هوشمند جدید آمازون نکرد. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:آمازون هیچ‌گونه ضرب‌العجلی برای رونمایی گوشی هوشمند خود در نظر نگرفته است. نمونه‌ی اولیه با رابط کاربری جدید به من نشان داده شده است؛ ولی شرکت کماکان روی محصول کار می‌کند و به‌نظر می‌رسد به‌زودی شاهد رونمایی آن باشیم.

ظاهرا سالک پس از دیدن نمونه اولیه‌ی گوشی، نسبت به طراحی آن انتقادهایی را مطرح کرده است. وی ادامه داد:بعد از دیدن نمونه‌ی اولیه، نقطه‌نظرات و انتقادهای خودم را مطرح کردم. نمونه‌ی اولیه به دفتر من ارسال شد و من در مورد طراحی ظاهری آن نظر خودم را گفتم. نمونه‌ی اولیه هنوزدر دفترم است؛ ولی زمان رونمایی احتمالی آن هنوز مشخص نشده است. کار هنوز در مرحله‌ی آزمایشی است و حتی ممکن است شرکت تصمیم بگیرد چنین گوشی هوشمندی را تولید نکند. فعلا آمازون در مرحله‌ی نظرسنجی کار قرار دارد.

بیش از یک دهه است که Amazon در زمینه‌ی سخت‌افزار فعالیت می‌کند. کیندل آمازون یکی از محصولات محبوب کاربران برای بررسی است. تبلت فایر آمازون در سال ۲۰۱۱ توانست موفقیت خوبی را از آن خود کند. در سال ۲۰۱۴، آمازون گوشی تجاری فایرفون را معرفی کرد که براساس بررسی‌های انجام‌شده، ضعف‌های زیادی داشت و نتوانست به‌خوبی در بازار بتازد. هفته‌ی گذشته، آمازون گزارش درآمد سه ماهه‌ی خود را منتشر کرد. طبق گزارش منتشرشده، این شرکت در عرض سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ سود ۲.۵ میلیارد‌ دلاری کسب کرده است. در بخشی از گزارش، اشاره شده است که آمازون قصد دارد کاری کند تا کاربران بتوانند از الکسا در هر محلی که هستند استفاده کنند. طرح این موضوع منجر به گمانه‌زنی برخی از تحلیلگران بازار شد و این سوال در ذهن آنها شکل گرفت که آیا ممکن است آمازون بخواهد گوشی هوشمند جدیدی به بازار معرفی کند؟

یکی از نقدهای اساسی که به گوشی Fire Phone آمازون شد، رابط کاربری آن بود. با اینکه ساختار سه‌قسمتی آن سرگرم‌کننده و مفید بود ولی در قسمت ناوبری باعث سردرگمی کاربر می‌شد. اگر دقت کرده باشید، سالک در بین صحبت‌های خود به رابط کاربری نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمند جدید آمازون اشاره کرد. بر این مبنا انتظار می‌رود که این شرکت، مشکلات مربوط به رابط کاربری گوشی فایرفون را در مدل جدید حل کرده باشد.

با توجه به اینکه آمازون در تلاش است نه تنها در بازار خرده‌فروشی، بلکه در بازار ویدیواستریم هم موقعیت و جایگاه شاخصی داشته باشد، طراحی و تولید دستگاهی برای مشاهده‌ی استریم ویدئویی چندان دور از انتظار نیست. باید دید آیا آمازون می‌تواند با توجه به بازار شدیدا رقابتی، از سد رقبا بگذرد و حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید