گوگل قسمت رویدادها در صفحه‌ی جستجو را تغییر می‌دهد

    کد خبر :335060

رابط کاربری جدید جستجوی رویدادها در گوگل، به زودی در تمامی دستگاه‌ها قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.

گوگل در سال گذشته، یک رابط کاربری با الگوی کارتی برای جستجوی مبتنی بر رویداد پیاده‌سازی کرد که به کاربر یک نمای کلی و سرراست از راه‌های زیادی که می‌تواند اوقات آزادش را پر کند، نشان می‌دهد. گوگل در روز پنج‌شنبه، ۴ مرداد (۲۶ جولای)، اعلام کرد که تعدادی قابلیت جدید به این صفحه‌ی جستجو اضافه می‌کند که نه‌تنها یافتن رویدادها را آسان‌تر می‌کند؛ بلکه به‌عنوان مکانیزم کشف کاملا جدیدی، اطلاعات بیشتری مانند زمان، مکان رویداد و فروش بلیط نمایش می‌دهد تا بتوانید رویدادهای مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

رویدادها تابه‌حال در چندین محصول گوگل، از جمله جستجو و گوگل مپ وجود داشتند. در حقیقت، بسیاری از پیشرفت‌های کوچک گوگل در رابطه با کنترل رویدادها، آرام‌آرام راه را برای تولیدات این کمپانی هموار می‌کند. اما این افزونه‌های جدید جستجو، احتمالا بیشتر در زندگی افراد نمایان خواهند شد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در معرفی این ویژگی‌های جدید، جستجوهای مرتبط، رابط کاربری جدید برای رویدادها را فعال می کند که اطلاعات را در فرمت تجزیه‌شده‌ای آسان‌ و مناسب، در رابطه با زمان، مکان و ارائه‌دهندگان بلیط‌ها نمایش می‌دهد. همچنین این رابط کاربری جدید، لینک‌هایی برای خرید بلیط رویداد‌ها، ذخیره‌سازی برچسب‌ها در لیست شخصی خودتان و نیز قابلیت اشتراک‌گذاری آن‌ها با دوستان‌تان نیز شامل می‌شود. یک سیستم پیشنهادی کاملا جدید برای کشف رویدادها، شامل برگ (tab) جدید «برای شما» نیز اضافه شده است. این برگ یک لیست شخصی از موارد مورد علاقه خواهد بود که گوگل احتمالا براساس اطلاعات یا اولویت‌های مرتبط با حساب شما، حدس می‌زند شما از چک کردن آن‌ها لذت خواهید برد. بر اساس مشاهدات، از سال گذشته تاکنون حداقل سه نسخه‌ی نسبتا متفاوت از این رابط کاربری ارائه شده است.

از آن زمان تا کنون، گوگل رابط کاربری دو برگ را ارائه کرد، اما ضربه زدن بر روی یک کارت، در عوض یک صفحه‌ی جستجوی جدید با اطلاعات اضافی، همچنان شما را به سایت مرتبط با آن رویداد منتقل می‌کرد. این نوع دوم رابط کاربری درحال‌حاضر در همه‌ی دستگاه‌ها دیده می‌شود. بر اساس خبر منتشر شده، به زودی نوع سوم رابط کاربری گوگل با برگ جدید «کشف رویداد‌» و یک صفحه‌نمایش ثانویه برای انتخاب رویدادها، ارائه می‌شود. این ویژگی جدید هنوز در برخی از دستگاه‌ها مشاهده نشده است، اما گوگل اعلام کرده که در روز‌های آتی، در همه‌ی دستگاه‌ها قابل مشاهده خواهد بود؛ به‌همین دلیل هنوز نمی‌توان اطلاعات دقیقی از ظاهر یا کارکردهای آن ارائه کرد. همچنین به‌تازگی، یک مقاله‌ی آموزشی شامل دستورالعمل‌های ساده در رابطه با چگونگی استفاده از ویژگی‌های جدید در سایت گوگل به‌روزرسانی شده است که می‌توانید از پیش، مروری بر آن داشته باشید.

توسعه‌دهندگان سایت باید توجه داشته باشند که گوگل دستورالعمل‌هایی را برای اطمینان از اینکه رویدادهای آن‌ها بتوانند در فرمت جدید جستجو قرار بگیرند، همراه‌ با مجموعه‌ای از راهنمایی‌های فنی و تکنیکی برای داده‌های ساخت‌یافته، به‌منظور اطمینان از اینکه اطلاعات برای گنجانده‌شدن در رویدادها به‌درستی تجزیه شده باشند، ارائه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید