ایجاد تنش در ایران همه منطقه را فرا می‌گیرد/ آمریکایی‌ها هشیار باشند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۰۱
    کد خبر :335025

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند اگر بخواهند در این منطقه و کشور ما تنش ایجاد کنند، این تنش ممکن است به هر جایی سرایت پیدا کند.

«احمد همتی»، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با برنا درباره عزم رییس‌جمهور درباره شفاف سازی گفت: هشدار ایشان مشخصا به آمریکا و ترامپ بود. آمریکا معتقد است می‌تواند در بحثهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران تنش و یا بحران ایجاد کند. حرف نظام هم همین است و فقط حرف شخص رئیس‌جمهور نیست. اگر قرار است تنش در یک منطقه ایجاد شود، قطعا این تنش سرایت خواهد کرد و این امری طبیعی است.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند اگر بخواهند در این منطقه و کشور ما تنش ایجاد کنند، این تنش ممکن است به هر جایی سرایت پیدا کند، حالا به چه طریق و با چه ابزار اینها قابل پیش بینی نیست. من در نطقی هم که در مجلس داشتم عرض کردم دو جنگ جهانی اول و دوم با یک چیز ساده شروع شد، یعنی با یک اتفاق ساده سرایت پیدا کرد و کل دنیا را فرا گرفت. الان هم همین است و شاید بیشتر از گذشته چون انبارهای باروت بیش از گذشته در دنیا وجود دارد و اگر جرقهای به اینها بخورد ممکن است که به صورت سریالی همه جا را فرا بگیرد. این را باید ترامپ، دوستان و همفکرانش بدانند.

همتی با اشاره به اقدام مثبت رییس‌جمهور بیان کرد: منظور آقای روحانی این بود که این قابل سرایت است و اگر ناامنی بخواهد برای کشوری ایجاد شود، ممکن است به هر جایی سرایت کند.

نماینده مردم سمنان ادامه داد: مجلس و دولت به دنبال شفاف سازی هستند. قوانینی هم که ما مصوب کردیم در همین راستاست. این که اخیرا رییس‌جمهور از برخی وزرا خواسته لیستها را منتشر و شفافسازی کنند، نیز به همین منظور است. قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که در مجلس مصوب شد، نیز در این راستاست. یکی از اهداف دولت الکترونیک شفاف سازی است تا همه فعل و انفعالات در اختیار مردم قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: صادرات، واردات و اقداماتی که شده و مصوباتی که در این زمینه داشتیم همه در این جهت هستند. به‌خاطر همین است که تخلفات خیلی زود اعلام و برملا میشود و این خیلی خوب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید