انتقاد از سکوت رئیس جمهور در برابر ضعف تیم اقتصادی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۷
    کد خبر :334935

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی از سکوت رییس جمهور در برابر ضعف تیم اقتصادی و مشکلات اقتصادی مردم انتقاد کرد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا حاجی بابایی در نطق میان دستور خود با اشاره به اینکه ۴ مردادماه حماسه بزرگی در مصلای شهر همدان رخ داد، گفت: یادواره شهدای عملیات رمضان پس از ۳۶ سال برگزار شد، عملیاتی که استان همدان در آن ۱۵۰ شهید تقدیم کرد و مطابق آن در بمباران روز قدس همدان ۱۳۰ شهید به جای گذاشت که برای نخستین بار این یادواره با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای عملیات رمضان به حدی بود که پس از تشییع جنازه سردار شهید حسین همدانی تاکنون چنین جمعیتی در یادواره ها جمع نشده بودند، افزود: حماسه ای بزرگ در کنار سرداران بزرگ شکل گرفت و سردار همدانی در همدان حضور یافت تا در یادواره همرزمان خود در عملیات رمضان و در محور مشترکی که داشتند سخنرانی کند.

وی با اشاره به اینکه همدان در سال ۱۳۶۱، با ۳ گردان رزمی به اتفاق یک تیم با فرماندهی سردار شهید علیرضا حاجی بابایی و جانشینی حبیب مظاهری و سه گردان فتح، نصر و خندق با این عملیات همراهی کرد، ادامه داد: در کنار سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و تیپ ثارالله در یک محور مشترک اقدام کرد که حجم عملیات به قدری سنگین بود که دشمن از زمین و هوا و توسط تمام امکانات خود منطقه محرومی را بمباران می کرد به شکلی که سنگر ۱۲۰ متری به قدری مورد حمله قرار گرفت که توسط رزمندگان به رقص خاکریز مشهور شد.

حاجی بابایی یادآور شد: این عملیات، عملیات سرفرازی بود که تیم همدان و یا سه گردان همدان موفق شدند ورود لشکرهای متعدد و سپاه سوم عراق را محدود کنند و صدام به تلافی این ایستادگی سربازان بزرگ اسلام نماز جمعه همدان را بمباران کرد و ۱۳۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح به جای گذاشت.

وی از سردار حاج قاسم سلیمانی و مردم همدان که ۴ مرداد پایگاهی ایجاد کرده تا سخنان نظام جمهوری اسلامی و ۸۰ میلیون جمعیت توسط حاج قاسم سلیمانی به دنیا ابلاغ شود، تشکر کرد و افزود: از آن روز این سخنرانی محکم و مقتدرانه در رأس خبرگزاری های جهان قرار گرفت و سردار سلیمانی خواست از قول سرداران شهید و شهدای عملیات رمضان بگوید که ما هر آن چه که داشتیم برای حفظ ایران، حفظ اسلام، ایجاد عدالت، مبارزه با تبعیض و فساد در طبق اخلاص قرار دادیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا جنگیدند اما هیچ توقعی نداشتند، ادامه داد: از سوی مجمع نمایندگان استان همدان، ائمه جمعه و جماعات اقشار و اصناف گوناگون به ویژه سپاه پاسداران و ستاد تشکیل شده نهایت قدردانی را از مردم به دلیل حضور پرشور خود در این مراسم ابراز می کنم.

هرگونه نگاه سیاسی به آموزش و پرورش سمی مهلک است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شرایط خوبی ندارد، اظهار داشت: هرگونه نگاه سیاسی به آموزش و پرورش سمی مهلک است در حالی که بودجه مناسبی ندارد.

حاجی بابایی با بیان اینکه آموزش و پرورش نخستین و تاثیرگذارترین وزارتخانه است، افزود: بودجه این وزارتخانه در ردیف ۱۳ لایحه دولت قرار دارد و در طول ۵ سال گذشته بودجه آموزش و پرورش از ۱۵.۶ درصد بودجه عمومی به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است و ۱۴ هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش بدهی و کسری دارد.

آموزش و پرورش امروز با ۱۹۴ هزار کسری نیروی انسانی مواجه است

وی ادامه داد: برای ساماندهی آموزش و پرورش در ابتدای مهرماه احساس نگرانی می شود چرا که ۵ سال قبل یک دروغی عنوان شد مبنی بر اینکه آموزش و پرورش ۱۵۰ هزار نیروی مازاد دارد که این دروغ سبب شد دولت از آن سال تاکنون مساعدتی برای نیروی انسانی و دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز با ۱۹۴ هزار کسری نیروی انسانی مواجه است، تصریح کرد: امروز یک میلیون و هفتصد هزار ساعت حق التدریس نیاز دارد لذا آموزش و پرورش نتوانسته رضایت عمومی فرهنگیان را به دست آورد و اقداماتی همچون کسری سختی کار در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: درباره سختی کار گفته می شود که به مصوبه مجلس نیازی نداشته و هیات دولت باید مصوب کند تا سختی کار برداشته شود و حق سرپرستی خانم های مجرد سرپرست خانوار پرداخت شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه بنده به رئیس جمهور درباره اردوگاه باهنر به این دلیل بوده که رئیس جمهور به میدان بیاید، اظهار داشت: رئیس جمهور باید اردوگاه باهنر را نجات دهد و برخی نباید ناشیانه از این اقدام دفاع کنند لذا اگر کسی می خواهد بداند که اردوگاه شهید باهنر در کجاست و با چه شماره ای فروخته شده است می تواند شماره سرپلاک ثبتی ۶/۱ قریه منظریه را با سند قطعی غیرمنقول شماره ۸۴۳۸۸ مورخ ۹۵/۱۲/۰۳ دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۹ تهران به شرکت غیردولتی واسط مالی شهریور سوم فروخته شده و سپس توسط این شرکت به آن ها اجاره داده شده است و این اجاره ای که در اختیار آن ها قرار گرفته یک سوم قیمت واقعی بوده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید به داد مردم برسد چرا که اوضاع مالی مردم مناسب نیست و تیم اقتصادی دولت موفق نبوده است چرا رئیس جمهور سکوت کرده در حالی که مردم در سختی زندگی می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید