مشاهده یوفو در قطب جنوب با انتشار اسناد جدید تایید شد

  • آرشیو
  • یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۱۸
    کد خبر :334834

مشاهده یوفو در قطب جنوب به سال ها قبل برمی‌گردد. در آن سال ها مشاهده یوفو در قطب جنوب طی گزارشات متعدد تایید شد و رسانه‌ها به انتشار آن پرداختند.

مشاهده یوفو در قطب جنوب از موضوعات مورد علاقه شکارچیان بشقاب پرنده است. شکارچیان یوفو با قعطیت تمام تاکید دارند که در سال ۱۹۶۵ و بر روی یکی از جزایز قطب جنوب به نام جزیره دیسپشن یک بشقاب پرنده با حرکات عجیب در حال پرواز بوده است.

۱۸ سال پس از حادثه سقوط یوفو در رازول نیومکزیکو، روزنامه‌های سراسر دنیا با آب و تاب فراوان از مشاهده یوفو ها بر روی قطب جنوب نوشتند. گزارش مشاهده یوفو ها توسط پایگاه‌های آرژانتین و شیلی در جزیره دیسپشن همه را مبهوت کرده بود، اما پایگاه بریتانیا در این جزیره سکوت اختیار کرد.

با وجودی که کشورهای دیگر بطور رسمی مشاهده یوفو را تایید کرده بودند، اما گزارش مربوط به این واقعه همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده بود. زیرا مشاهده و رویارویی با یوفو توسط گزارشات رسمی کشور شیلی و آرژانتین اعلام شد، اما بریتانیا در این زمینه موضع مشخصی را اعلام نکرد.

دولت بریتانیا از سال ۱۹۶۵ تاکنون در این خصوص اظهار نظر رسمی نداشته، اما اخیرا اسنادی در این خصوص منتشر کرده است. این اسناد به رویت یوفو بر روی جزیره دیسپشن در قطب جنوب اشاره دارند. این سند دارای سربرگ رسمی مرکز مطالعات قطب جنوب بریتانیا است.

گیرنده این سند وزیر دفاع عنوان شده و توسط یکی از معروفترین کاوشگران قطب جنوب به نام سر ویویان فوچز امضا شده است و تاریخ آن به ۲۲ اکتبر سال ۱۹۶۵ باز‌می‌گردد.
مشاهده یوفو در قطب جنوب در اسناد رسمی بریتانیا

در این سند آمده که در ۱۲ جولای سال جاری (منظور سال ۱۹۶۵ است) پایگاه تحقیقاتی جنوبگان بریتانیا در جزیره دیسپشن گزارشی را ارسال کرده که شامل مواردی ذیل است

پایگاه آرژانتین در جزیره دیسپشن نور رنگی در حال حرکتی را در روزهای ۷ و ۲۰ ژوئن و ۳ جولای مشاهده کرده است. پایگاه شیلی بر روی جزیره دیسپشن نیز همین مشاهدات را در گزارش خود آورده است. از پایگاه بریتانیا نورهای زرد و قرمز و سبز مشاهده شده است. این نورها از شمال به سمت غرب و دوباره به سمت شمال حرکت کرده‌اند و در آنجا به مدت ۲۰ دقیقه قابل مشاهده بوده است. اطلاعات یادشده را تنها به دلیل فشار رسانه‌هایی نظیر بی بی سی و ان بی سی تهیه کردم.

ارداتمند

وی. ای فوچز

زنجیره مشاهدات مربوط به یوفوها در جنوبگان از هفتم ژوئن ۱۹۶۵ شروع شد. زمانیکه یک هواشناس آرژانتینی بنام خورخه استانیچ با مشاهده یک نور زرد از یک شی مشکوک در فاصله دو کیلومتری خود در آسمان شوکه شد، نوری که پس از چند ثانیه به سرعت ناپدید می شود. این فرد بعدها ادعا کرد که شی نورانی در حدود ۵۰ متر قطر داشته و روز بعد هم در همانجا نمایان شده است.

در ۱۸ ژوئن مورد دیگری در پایگاه شیلی در جزیره مشاهده شد. این شی که رنگ آن به زرد، قرمز و سبز تغییر می کرد دارای حرکات سریع زیگزاگی در آسمان بوده و به مدت ۱۵ دقیقه قابل مشاهده بوده است. در سوم جولای ۹ نفر به طور همزمان شاهد پرواز ۲۰ دقیقه‌ای یک شی مرموز نورانی و به شکل یک عدسی بزرگ در آسمان بودن که گاها رنگ آن تغییر می‌کرد و با سرعتی بی‌مانند در آسمان پرواز می‌کرد. ۲ دقیقه بعد شی مشابهی را ۱۷ فرد آرژانتینی همزمان بر روی جزیره مشاهده می‌کنند.

مقوله مربوط به مشاهده یوفوها همچنان مبهم و سر به مهر است و گزارشات ضد و نقیض بر ابهامات این حوزه می‌افزاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید