روایت بازگشت ملوان به لیگ برتر بانوان/ وقتی سرمربی پا به توپ شد!

  • آرشیو
  • یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۴۱
    کد خبر :334813

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی بانوان، پس از سال‌ها به مستطیل سبز برگشت و برای حضور تیمش در لیگ برتر به همراه بازیکنانش پا به توپ شد.

تیم فوتبال بانوان ملوان یکی از پرافتخارترین تیم های لیگ برتری بود. خرداد ماه سال ۹۵ سارا قمی کاپیتان تیم و خانم گل پنج دوره رقابت های لیگ برتر دختران در مصاحبه‌ای از مسئولین باشگاه ملوان گلایه کرد.

به دنبال این مصاحبه، رضاییان، مدیر عامل باشگاه اعلام کرد تیم فوتبال بانوان ملوان منحل می شود و هشت مرداد ۱۳۹۵ انحلال پرافتخارترین تیم فوتبال دختران رسما اعلام شد. اواخر تیرماه سال جاری مریم ایراندوست، سرمربی ملوان انزلی خبر بازگشت این تیم پرافتخار به دسته یک را داد تا با گرفتن سهمیه لیگ برتر یک بار دیگر وارد میدان شوند. روز گذشته تیم ملوان با قهرمانی در رقابت‌های دسته یک جواز حضور در لیگ برتر را گرفت.

مریم ایراندوست در گفتگو با خبرنگارمهر درباره بازگشت به رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: تا دو هفته پیش از آغازِ مسابقات دسته یک تصور نمی کردیم که باید در رقابت‌ها شرکت و در صورت قهرمانی، جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب می کنیم اما طبق قانون متوجه شدیم که باید دراین مسابقات حاضر شویم و در صورت قهرمانی راهی رقابت‌های لیگ می شویم.

وی در ادامه افزود: برای حضور در رقابت‌های دسته یک نمی توانستیم از بازیکنان لیگ برتری استفاده کنیم و محدودیت استفاده از نفرات برای تیم وجود داشت. به همین دلیل بیشتر بازیکنان بومی شاکله اصلی تیم را تشکیل می دانند که تعداد آنها به ۱۱ نفر نمی رسید. ۲ بازیکن ۱۴ سال در ترکیب تیم حضور داشت که تجربه کافی نداشتند، همین باعث شد تا من نیز برای تیم بازی کنم. با تکیه بر تجربه تیم و تمریناتی که پشت سر گذاشته بودیم توانستیم در این مسابقات موفق شویم اما واقعا شرایط سختی در این رقابت ها حاکم بود و تصور نمی کردیم به سختی بتوانیم جواز حضور در لیگ را کسب کنیم.

مربی تیم ملوان انزلی درباره استفاده از سارا قمی در ترکیب تیم اظهار داشت: با توجه به محدودیت موجود در استفاده از بازیکنان لیگ برتری تنها توانستیم از قمی استفاده کنیم. اگر این محدودیت ها نبود تعداد بیشتری از بازیکنان حاضر بودند رایگان برای تیم بازی کنند. این را نیز باید در نظر گرفت ملوان بدون سارا قمی نمی شود، شرط حضور سارا، حضور من در تیم و شرط من نیز حضور سارا در تیم بود و ما دو تایی توانستیم تیم را جمع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این را نیز باید در نظر گرفت که ۹۰ درصد موفقیت تیم به دلیل اعتمادی بود که مدیرعامل، مالک و مسئولان باشگاه به تیم داشتند و باعث شدند این اتفاق خوب رخ دهد و ملوان یک بار دیگر به رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان بازگردد.

ایراندوست درباره بازی کردن خود پس از سالها در مسابقات نیز گفت: همیشه تمرینات خود را دنبال می کردم اما نه به صورت حرفه ای. زمانی که دیدم تعداد بازیکنانی که می توانستند در مسابقات بازی کنند به ۱۱ نفر نمی رسد با اصرار قمی و سایر بازیکنان، قرارداد خود را به صورت بازیکن – مربی بستم تا بتوانم تیم را همراهی کنم.

مربی تیم فوتبال ملوان انزلی درباره رضایتش از بازی خود یادآور شد: من همیشه تمریناتم را ادامه می دادم و با توجه به تغذیه مناسب و ریکاوری که داشتم بدنم را در شرایط ایده آل نگه داشته بودم و همین باعث شد در هر سه بازی بتوانم ۹۰ دقیقه کامل تیم را همراهی کنم. هدف حضور در لیگ برتر به من و بازیکنانم انرژی و انگیزه می داد تا تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در لیگ برتر نیز بازی خواهد کرد یا خیر؟ گفت: خیر، برای حضور در لیگ بازیکن خواهیم گرفت و لیست بازیکنان را نیز به باشگاه داده‍ایم. ۹ مرداد ماه هم جلسه‌ای با مدیر عامل باشگاه برگزار خواهیم کرد. تمرینات را پیگیری می ‌کنیم و تا پیش از شروع لیگ برتر ۲ بازی تدارکاتی انجام خواهیم داد تا پرقدرت و آماده در لیگ ظاهر شویم.

ایراندوست درباره هدف تیم و کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر گفت: ان‌شاءالله این اتفاق رخ می دهد. اگر من همچنان در کنار تیم باشم هدف قهرمانی است.

مربی تیم فوتبال ملوان انزلی در پایان ضمن تشکر از رسانه ها گفت: در این مدت رسانه‌ها بسیار از تیم حمایت کردند. فوتبال بانوان که چیزی ندارد و همین حمایت رسانه‌ها باعث دلگرمی بازیکنان و بانوان فوتبالیست می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید