خاطرات سر خوردن در جاده چالوس محاله یادم بره!

    کد خبر :334675

مدتی است بحث سر خوردن ناگهانی خودروها، ریختن گازوئیل و اشکال در آسفالت جاده چالوس کم و بیش داغ و هر بار از طرف پلیس، دادستانی، راهداری و راه و شهرسازی توضیحاتی در این خصوص ارائه می‌شود.

اسفند سال گذشته انتشار چند کلیپ از سر خوردن ناگهانی خودروها در جاده چالوس این ابهام را به وجود آورد که برخی از یدک‌کش‌های حاضر در این مسیر برای کسب سود اقدام به ریختن گازوئیل در جاده چالوس می‌کنند.

این موضوع واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت که پس از پیگیری ایسنا، معاون ایمنی و فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ریختن گازوییل توسط برخی یدک‌کش‌ها در محور چالوس برای درآمدزایی گفت: هر چند مستندات و مدارک مستدلی در این خصوص وجود ندارد ولی به صورت صد درصدی نمی‌توان این موضوع را انکار کرد.

معاون داستان کرج هم در این خصوص در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد که در صورت اثبات، اقدامات صورت گرفته به عنوان شروع به قتل لحاظ می‌شود و عاملان تحت تعقیب قرار گرفته و به حداکثر مجازات خواهند رسید.

سپس رئیس پلیس راه استان هم به این موضوع واکنش نشان داد؛ سرهنگ رضا گودرزی به ایسنا گفت: سر خوردن خودروها در مسیر چالوس دلایل متعددی دارد که یکی از آنها صخره‌ای بودن این محور است.

گودرزی عنوان کرد: خاکی‌ که ‌از صخره‌های اطراف این محور روی آسفالت می‌نشیند، مثل خاک مناطق کویری است و با نشستن مقدار کمی شبنم لیز می‌شود وهمین احتمال سرخوردن خودروها را قوت می‌بخشد.

وی تردد تعداد بالای تانکرهای حمل گازوئیل، شرایط آب و هوایی جاده چالوس، تصادف و ریختن سوخت و روغن و خودروهای تصادفی و عواملی از این دست را از دلایل دیگر این موضوع عنوان و اعلام کرد که در هر حال موضوع ریختن گازوییل در محور چالوس در دست بررسی است و در صورت اثبات با عاملان آن به شدیدترین نحو برخورد می‌شود و هیچ اغماضی دراین خصوص صورت نمی‌گیرد.

پس از حدود سه ماه از این اظهار نظر، رئیس شورای شهر آسارا مشکل سر خوردن ناگهانی خودروها را ناشی از نوع آسفالت عنوان و اعلام کرد که با چشمان خودش دیده است که خودروها بدون دلیل سر می‌خورند.

عباسعلی آسارایی در این خصوص گفت: در یک سال اخیر نوعی آسفالت جدید در این مسیر ریخته شده که کوچکترین بارندگی باعث سر خوردن اتومبیل‌ها می‌شود.

وی حتی عنوان کرد: در یک ماه چهار نفر به خاطر همین نوع آسفالت جان خود را در حوادث این چنینی از دست داده‌اند.

تیرماه امسال یعنی چهارماه پس از گزارش ایسنا، دادستان کرج از پایان بررسی‌های تیم تشکیل شده برای بررسی این موضوع خبر داد و گفت: بعد از بررسی‌های صورت گرفته توسط این تیم، مشخص شد ریختن گازوئیل در جاده کرج چالوس صحت ندارد.

حاجی رضا شاکرمی اعلام کرد که چنین اتفاقی یک بار در سال 86 رخ داده بود که با آن برخورد شد؛ وی البته به این هم اشاره کرد که ممکن است نوع آسفالت جاده مشکل داشته باشد.

حال با انتشار کلیپ جدیدی درباره این موضوع ، رئیس پلیس راه استان البرز در واکنش به آن گفته که صحت ریختن گازوئیل در جاده چالوس به اثبات نرسیده و عواملی چون سرعت بالا، نقاط حادثه‌خیز و ریزش ضدیخ و روغن موتور خودروها می‌تواند علت این نوع از حوادث باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در واکنش به اینکه آسفالت عامل سر خوردن ناگهانی خودروها در جاده چالوس است، ضمن رد این موضوع به ایسنا گفت: از زمان طرح این موضوع تاکنون آزمایش‌های زیادی توسط آزمایشگاه مرجع بر روی آسفالت انجام شده و نتایج به دست آمده مشکل خاصی را نشان نمی‌دهد.

تقی رضایی با بیان اینکه اصطکاک آسفالت در این مسیر مشکلی ندارد، ادامه داد: برای تکمیل نتایج آزمایش‌های دیگری هم در حال انجام است اما می‌توان این را عنوان کرد که اصطکاک مسیر مشکلی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید