پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی تهران از مقابل مجلس تشییع شد

    کد خبر :33460

پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی تهران با حضور سران سه قوه، خانواده های شهدا، مقام های لشگری و کشوری و جمعی از مردم ، از مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تشییع شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی تهران پس از برگزاری مراسم وداع در مجلس شورای اسلامی، به سمت دانشگاه تهران تشییع شد.

حجت الاسلام والمسملین حسن روحانی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه پیش از آغاز تشییع پیکر شهدا، با قرار دادن شاخه گل به پیکر مطهر آنان ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهدا با آنان وداع کردند.
پیکرهای مطهر این شهدا پس از تشییع در مجلس به وسیله آمبولانس به دانشگاه تهران منتقل می شود و پس از برگزاری نماز جمعه تهران بر دستان ملت ایران تشییع می شوند.
پیکرهای مطهر این شهدا در قطعه 50 کنار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد.

روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن 17 تن شهید و 56 نفر مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری پیش از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.

وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که درعملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج تن از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب از سوی گروهک تروریستی داعش از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»

گروهک تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید