چگونه خودروی دست دوم را قیمت‌گذاری کنیم؟

برای قیمت‌گذاری خودروی دست دوم خود قبل از هر چیز نمونه‌های مشابه را که آگهی شده اند بیابید و با هم مقایسه کنید تا به دامنه‌ای از قیمت‌های معمول در بازار مسلط باشید. غیر از این کار، شاید موارد زیر نیز به کارتان بیایید.

میزان و نوع رنگ شدگی: در خودروها، در صورت وجود وجود رنگ شدگی و تعویض قطعات مختلف بدنه، قیمت دچار افت می‌شود. در قیاس با رنگ شدگیِ صندوق عقب و کاپوت و سقف، رنگ شدگی درها و گلگیرها معمولاً تاثیر کمتری در افت قیمت خودرو دارد.

 

میزان کارکرد خودرو: عددِ مسافت طی شده روی کیلومترشمار، معیار خوبی برای دریافتنِ میزان کارکرد یک خودروست. زیاد شدنِ کارکردِ یک خودرو به کاهش قیمت آن می‌انجامد. هنگام خرید خودروهایی با کاکرد بیشتر از هشتاد هزار کیلومتر، باید حسابی حواستان به سلامت فنیِ خودرو باشد که بعدتر به خرج نیفتید!

 

سال ساخت: در بازار ایران با گذر هر سال از عمر خودرو، اُفتی برای قیمت خودرو در نظر گرفته می‌شود، که این عامل نیز نکته‌ی مهمی در قیمت‌گذاری یک خودروست. بر فرض مثال کاسبان خودرو می‌گویند با گذر هر سال از عمر یک پراید حدود فلان مقدار تومان از قیمت آن می‌افتد.

 

بیمه و تخفیف بیمه: اگر ماشین خرید و فروش کرده باشید، لابد می‌دانید قیمتِ از نو بیمه کردنِ یک خودرو چه مبلغِ قابل توجهی‌ست. در عین حال وجود تخفیف بیمه باعث می‌شود هنگام سررسید سالانه‌ی پرداختِ بیمه، مبلغ کمتری بپردازید. پس می‌توانید این امتیاز را در قیمت‌گذاری خودرو مد نظر داشته باشید.

 

وسایل اضافی: بسیاری از دارندگان خودرو پس از خرید ماشین‌شان روی آن وسایل اضافی (فنی، ظاهری و پخش) نصب می‌کنند که این موارد اضافه می‌تواند در برآورد قیمت نهایی خودرو نقش مهمی بازی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید