تیراندازی در تگزاس ۵ کشته برجای گذاشت

  • حوادث
  • یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷
    کد خبر :334424

در جدیدترین تیراندازی انجام شده در آمریکا که در تگزاس رخ داد ۵ نفر کشته شدند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در این تیراندازی که در یک مرکز پرستاری در تگزاس رخ داد پنج نفر از جمله فرد تیرانداز کشته شدند.

بر اساس اعلام پلیس تگزاس، ابتدا فرد تیرانداز در مرکز پرستاری اقدام به شلیک گلوله کرده که در نتیجه آن دو مرد و یک زن کشته شدند. فرد تیرانداز سپس به منزل یکی از افراد کشته شده در این حادثه که در نزدیکی مرکز پرستاری بود مراجعه کرده و در این محل نیز اقدام به شلیک گلوله کرده که در نتیجه آن یک نفر دیگر کشته شده و فرد تیرانداز سپس دست به خودکشی زده است.

پلیس در حال انجام تحقیقات برای روشن شدن انگیزه فرد تیرانداز از دست زدن به این جنایت است.

در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا و فروش انواع مختلف آن در فروشگاه ها سبب شده تا اغلب مردم سلاح گرم در اختیار داشته باشند به همین دلیل آمار قتل در این کشور با استفاده از سلاح گرم بسیار بالا است.

در این میان اقدام برخی از نمایندگان کنگره و کاخ سفید برای ایجاد محدودیت در زمینه فروش سلاح راه به جایی نبرده و ارتباط گسترده لابی سلاح در ایالات متحده با اعضای با نفوذ کنگره سبب شده تا فروش سلاح در آمریکا بدون هیچگونه مشکلی ادامه داشته باشد.

این وضعیت رفته رفته تبدیل به یک بحران شده به طوری که تیراندازی در آمریکا به سوی مردم تبدیل به موضوعی همیشگی شده و سالانه هزاران نفر در این کشور بر اثر اصابت گلوله کشته می شوند.

بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده در آمریکا، هر سال بیش از ۵۰۰ کودک در حوادث تیراندازی که در شهرهای مختلف این کشور انجام می شود کشته می شوند. میانگین تیراندازی های انجام شده به سوی مردم در آمریکا از سال ۲۰۰۸ تا کنون در مقایسه با سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ سه برابر شده است.

این آمار از سوی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده است. این وزارتخانه در ۱۰ سال گذشته ۵۰ هزار افسر، هفت هزار فرمانده ویژه صحنه های جرم و بیش از سه هزار افسر محلی و ایالتی را برای مقابله با جرم و جنایت به ویژه مقابله با تیراندازی آموزش داده، اما با این وجود تیراندازی به سوی مردم در آمریکا همچنان ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید