رئیس کمیسیون قضایی مجلس: ایراد شورای نگهبان به لایحه «پالرمو» بر اساس اصل ۱۵۸ مرتفع شد

  • سیاسی
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۲۲
    کد خبر :333946

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: لایحه پالرمو براساس وظیفه قانونی به کمیسیون قضایی ارجاع و ایرادات شورای نگهبان مرتفع می‌شود.

به گزارش ایسنا ، اللهیار ملکشاهی در توضیح بررسی مجدد لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند نسبت به طرح‌ها و لوایح نظر خود را به شورای نگهبان ارایه کند، شورای نگهبان این نظرات را به مجلس ارجاع می‌دهد که هم‌اکنون درباره لایحه پالرمو این فرایند طی شده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون قضایی و حقوقی قبل از این درباره لایحه پالرمو اظهارنظر کرده بود و در شرایط فعلی هم مجدد ایرادات شورای نگهبان و تذکرات مطرح در این زمینه را اصلاح خواهد کرد. شورای نگهبان نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم درباره این لایحه را به مجلس ارسال کرده است.

ملکشاهی افزود: یک جلسه در کمیسیون درباره لایحه پالرمو و رفع ایرادات مورد نظر شورای نگهبان برگزار شده و مابقی ایرادات را هم در جلسات آتی مرتفع خواهیم کرد، ایرادات مورد نظر شورای نگهبان اکثرا عبارتی و قابل رفع است. در برخی موارد اصطلاحات خارجی به کار رفته که به راحتی اصلاح می‌شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایراد شورای نگهبان بر اساس اصل 158 به لایحه پالرمو و تاکید بر ارایه لایحه از سوی قوه قضاییه به مجلس در جریان مذاکره با قوه قضاییه مرتفع شد و به صورت مکتوب هم نوشته شد لذا از این نظر دیگر ایرادی به لایحه نیست.

وی ادامه داد: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تلاش می‌کند تا نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را هم در جریان اصلاح لایحه پالرمو مورد توجه قرار دهد.

ملکشاهی گفت: مجلس فرایند قانونی را سپری می‌کند و در این زمینه مانع یا تکلیفی مبنی بر توقف بررسی لایحه به کمیسیون ابلاغ نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید