پژو 301 در آستانه تولید

    کد خبر :333817

در شرایطی که گروه خودروسازی پژوسیتروئن اعلام کرده ایران را به دلیل خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها ترک خواهد کرد، خبر می‌رسد ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) تولید پژو ۳۰۱ را به‌زودی کلید خواهد زد.

با خروج آمریکا از برجام، پژوسیتروئن اولین شرکتی بود که اعلام کرد فعالیت‌هایش را در خودروسازی ایران متوقف می‌کند، آن هم در شرایطی که پژو با ایران‌خودرو قرارداد همکاری مشترک منعقد کرده و سیتروئن نیز با سایپا.کمتر از دو هفته دیگر، فاز اول بازگشت تحریم‌ها با محوریت صنعت خودرو کلید خواهد خورد و از همین رو بیشتر شرکت‌های خودروساز خارجی حاضر در کشور، برای در امان ماندن از جرایم مادی و معنوی آمریکایی‌ها، اعلام خروج کرده‌اند. در این بین، پژو که بلافاصله پس از توافق هسته‌ای و برجام، قرارداد همکاری مشترک با ایران‌خودرو را امضا کرد، در خروج پیش‌قدم شده است، با این حال طبق شنیده‌ها، یکی از محصولات این شرکت به نام پژو 301 در کشور به تولید خواهد رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، طبق قرارداد ایران‌خودرو و پژو، سه محصول شامل 2008، 301 و 208 باید در ایران به تولید برسند، که در این بین، پژو 2008 در حال حاضر میهمان خطوط تولید آبی‌های جاده مخصوص است. بنابر برنامه‌ریزی انجام شده، پژو 301 دومین محصولی است که باید مطابق با قرارداد در ایران‌خودرو به تولید برسد، با این حال اعلام خروج پژو، این ماجرا را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرد. حالا اما خبر می‌رسد که تولید پژو 301 در دستورکار قرار گرفته است، حتی اگر پژو از ایران خارج شود.ایران‌خودرویی‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند پژو 301 با داخلی‌سازی اولیه 60 درصدی تولید خواهد شد، حال اینکه 40 درصد باقی‌مانده از کجا تامین می‌شود، فعلا چندان مشخص نیست. البته گفته می‌شود ایران‌خودرو قصد دارد از موتور TU5 برای تولید پژو 301 استفاده کند، موتوری که در حال حاضر روی محصولات فعلی پژو در ایران سوار است.هرچه هست، ظاهرا با توجه به فرصت سه ماهه‌ای که تا اجرای فاز دوم تحریم‌ها باقی‌مانده، ایران‌خودرو و پژو قصد دارند تا حد امکان از این فرصت نیز استفاده و شرایط را برای تولید مدل 301 فراهم بیاورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید