جایگاه کشتی ایران در سطح جهان تنزل خواهد یافت!

  • ورزشی
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰
    کد خبر :333749

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی معتقد است نداشتن کرسی در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی به جایگاه ایران لطمه وارد خواهد کرد.

رحیم علی‌آبادی در گفتگو با مهر در خصوص استعفای رسول خادم از هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: قطعا حضور خادم در یکسال و نیم گذشته در سیستم اجرایی و سیاست گذاری اتحادیه جهانی برای ایران منشاء خیر بود، چراکه در بسیاری از موضوعات خادم از حق کشتی ایران دفاع کرد.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی استعفای خادم این بود که با توجه به مسائل به وجود آمده در مورد حضور نیافتن کشتی‌گیران کشورمان مقابل نمایندگان رژیم اشغالگر قدس و بلیطی که خادم برای عدم تعلیق کشتی ایران و محرومیت علیرضا کریمی در این رابطه خرج کرد، او دیگر نمی توانست از این پس از حق کشتی ایران دفاع کند و در اصطلاح به یک سرباز بدون سلاح در کارزار جهانی بدل شده بود.

نایب قهرمان بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ در خصوص ناکامی نماینده ایران در انتخابات هیات رئیسه اتحادیه جهانی نیز گفت: از دست رفتن توازن قوا در اتحادیه جهانی کشتی به ضرر ایران که زیر سایه تحریم و حضور نیافتن کشتی گیران ما برابر حریفان صهیونیست به وجود آمد، باعث شد کشورهای عضو اتحادیه علاقه ای به رأی دادن به نماینده معرفی شده از سوی ایران برای عضویت در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی نداشته باشند.

علی آبادی یادآور شد: نبود یک ایرانی در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی، جایگاه کشتی ایران در مناسبات جهانی را تنزل می دهد و قطعا بر روی مبارزات کشتی گیران کشورمان در رقابتهای پیش رو تأثیر خواهد گذاشت.

وی در پایان به تبعات منفی این مساله اشاره کرد و افزود: طبیعتا نداشتن کرسی در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی به طور نامحسوس بر روند مسابقات کشتی گیران ما تأثیرگذار خواهد بود، چرا که تیمهای ملی کشتی کشورمان پایگاه مهمی را برای دفاع از حقانیت خود در اتحادیه جهانی از دست داده اند. از سویی دیگر این موضوع از چشم سایر رقبای دیرینه ما مخفی نخواهد ماند و خطر ناداوری در رقابتهای پیش رو از جمله بازیهای آسیایی جاکارتا، ملی پوشان ما را تهدید خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید